Mailmedia exclusieve e-mailpartner Motivaction’s Mentality

26 oktober 2003, 18:25

E-mailmarketing & -publishing bedrijf MailMedia wordt de exclusieve partner van Motivaction’s Mentality. Dit houdt in dat de klanten van Motivaction en MailMedia nu ook de opt-in e-mail adressen van MailMedia kunnen selecteren op het bekende waarden- en leefstijlmodel. Het bestand is landelijk dekkend en bevat totaal 255.000 persoonsgebonden e-mailadressen.

Deze personen hebben toestemming gegeven om benaderd te worden met commerci?le berichten. Testen hebben uitgewezen dat een hogere conversie wordt behaald wanneer de uiting vooraf is afgestemd op het sociale milieu van de ontvanger en gericht wordt gestuurd.

Na een aanhoudende en toenemende vraag uit de markt, maken MailMedia en Motivaction het mogelijk met een sterk verhoogde respons via Direct E-mail te mailen naar personen met een vooraf bekende mentaliteit zoals Kosmopolieten, Moderne Burgerij en Opwaarts Mobielen.

Tegelijkertijd is het daarmee mogelijk geworden e-maildatabases van organisaties te verrijken met normen-en-waardeninformatie, hetgeen nieuwe wegen opent op het gebied van CRM. Johan van Mil, directeur van MailMedia: “Het befaamde Mentality-model van Motivaction blijkt goed te werken. Mentality biedt een hogere verklaringskracht voor het dagelijks gedrag van mensen dan sociodemografische variabelen. In een tijd waarin het belang van de effectiviteit van reclame op nummer 1 staat, kunnen adverteerders de waste minimaliseren en de respons verder verhogen”.

Frits Spangenberg, directeur van Motivaction: “Opt-in e-mailmarketing, die uitdrukkelijk plaatsvindt met toestemming van de persoon achter het e- mailadres, staat hoog op de agenda van de adverteerders. MailMedia is hierin in een jaar tijd marktleider geworden. Door onze samenwerking kunnen we adverteerders een innovatief en effectief kanaal bieden om hun prospects te benaderen. Men behulp van de Mentalityprofielen kan meer richting worden gegeven aan e-mails, waarmee zowel verzender als ontvanger is gediend’‘.

MailMedia BV is in september 2002 opgezet door IPAN-voorzitter Johan van Mil. Met titels als Sapenda, Biosmail, Gamemail, TV-menu, Soapmail, Mybutler en Communicatienieuws is MailMedia inmiddels de grootste uitgever van e-mailmagazines. Daarnaast ontwikkelt MailMedia corporate magazines per e-mail en exploiteert bestanden in opdracht van derden zoals Feyenoord, TINE The Internetworking Event, Twigger en Wannahaves. De totale oplage bedraagt ruim 40 miljoen e-mails per jaar op basis van ruim 450.000 actieve abonnementen. De 255.000 opt-in e- mailadressen kunnen door adverteerders worden ingezet voor e- mailmarketing. MailMedia is vanaf de start winstgevend en heeft naast e- mailpublishingbedrijf Veritate Company tevens Johan van Mil en E-bit als aandeelhouder.

Bron:

http://www.persberichten.com/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    media

    Motivaction gaat zijn `mentaliteitsprofielen` koppelen aan 240.000 e-mailadressen van MailMedia, een uitgever van e-mailkrantjes. MailMedia zegt hiermee de mailingen beter op de wensen van de adverteerders te kunnen toespitsen en zo een hogere conversie te kunnen beloven. Marketingbureau Motivaction definieerde 8 mentaliteitsgroepen voor Nederlanders: nieuwe conservatieven (8%), gemaksgeorienteerden (9%), kosmopolieten (10%), postmaterialisten (10%), postmoderne hedonisten (10%), opwaarts mobielen (eveneens 10%), traditionele burgerij (18%) en moderne burgerij (22%). Om de profielen aan de e-mailadressen te koppelen, stuurde MailMedia vragenlijsten aan alle e-mailadressen in zijn bestand. `Rond de 80%` zou de vragenlijst hebben ingevuld.

    Bron: Emerce


    28 oktober 2003 om 07:29

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!