• E-mail
    wordt gesponsord door

Maandag beste dag voor verzending e-mail campagnes

Maandag beste dag voor verzending e-mail campagnes

Frankwatching: Volgens een nieuw onderzoek van eROI zijn de voorkeuren van ontvangers van commerciele e-mails aan het veranderen. Ontvangers blijken op maandag de meeste marketing e-mails te openen en door te klikken.

De dinsdag en woensdag worden op dit moment het meest gebruikt om bijvoorbeeld e-mailnieuwsbrieven te versturen. De maandag is juist de minst populaire dag, ten onrechte dus. Overigens scoort ook de vrijdag goed, na de maandag is deze dag het meest effectief.

Zie ook:
http://www.marketingsherpa.com/eROI_Version2UPDATED.pdf


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • Grappig, wij hebben juist geleerd dat dit o.a. bestand/doelgroep afhankelijk is. Bovendien afhankelijk van wat de content en subject van de te verzenden mailing.

    Daarnaast is voor mij effectief niet het clicken maar de actie daarna, je kun je afvragen of die ook het hoogst is.

    Doet me erg denken aan een paar jaar geleden waar iedere discuseerden over de clickratio van een banner en niet keken wat de hoogste echte conversie opleverden. Hierdoor werd soms totaal verkeerd geoptimaliseerd.

    Vind dit soort rapporten dus ook erg kort door de bocht. Nu willen straks al mijn klanten weer op maandag de maling versturen ;-(

    PS : Zelf (n=1) scan ik op maandagochtend door mijn mail en delete alles wat enigszins niet relevant is. Verse start voor de week.

    geplaatst op
  • Onderzoek lijkt te worden bevestigd door een tweede onderzoek:

    Permission-based marketing e-mails sent on Mondays have a higher deliverability success rate than any other day of the week, according to e-mail performance company Return Path. The best time to send mailings is between 6 a.m. and 10 a.m. E.S.T. The worst time to send e-mail, according to the index, is on Saturdays and Sundays between 10 a.m. and 2 p.m. E.S.T., when delivery rates fall 10 percent.

    Time-of-day mailings showed a more dramatic impact than day choice, with a variance of more than 5 percent. Mailings sent between 6 a.m. and 10 a.m. showed delivery rate improvements of 2 percent more than normal, while delivery rates between 10 a.m. and 2 a.m. dropped by more than 3 percent.

    Bron:
    http://www.mediapost.com/

    geplaatst op
  • Ik ben het eens met Alex Stil. Het is toch ook gedeeltelijk afhankelijk van de branche; doelgroep; etc. Zo sturen wij ook vaak mailingen en nieuwsbrieven. Deze worden, aangezien wij ons richten op uitgaand Nederland, vaak woensdag en donderdag het best 'bekeken'.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.