Lufthansa wint marketingprijs met ‘voetbalneus’

Lufthansa wint marketingprijs met ‘voetbalneus’

Lufthansa wint marketingprijs met 'voetbalneus'

Sinds augustus 2005 zijn 40 toestellen van de Lufthansa-vloot voorzien van een zwart-witte voetbal op de neus. Dit in het kader van het WK voetbal, dat deze zomer in Duitsland plaatsvindt. Deze marketingactie is nu onderscheiden met een belangrijke marketingprijs, die Lufthansa samen met reclamebureau Wunderman in New York in ontvangst nam.

In de categorie ‘Marketingeffectiviteit’ is de actie bekroond voor het publieke effect dat werd behaald door op een slimme en creatieve manier de link tussen Lufthansa en voetbal te verbeelden. Lufthansa en Wunderman wonnen de zilveren ‘World Medal for Marketing Effectiveness’, die tijdens de New York Festivals of Advertising werd uitgereikt. Dit is naast Cannes en de American Clio Award, ??n van de belangrijkste evenementen van de reclamewereld aldus het persbericht van Lufthansa.

Het zal wel aan mij liggen maar het is opvallend rustig met inhakers voor het WK Voetbal de laatste tijd.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 4 reacties op dit artikel

  • de markt wacht tot de winterspelen zijn geweest.

    geplaatst op
  • inderdaad erg goed bedacht!

    geplaatst op
  • Is dit het nou? Vind het een mooi voorbeeld van incrowd-marketing. Het ene bureau laat aan het andere bureau zien hoe creatief ze zijn.... Hoeveel mensen zien nu daadwerkelijk deze uiting? Wat is de waarde? Wat levert het op? Denk dat dit een stuk effectiever ingezet had kunnen worden!

    geplaatst op
  • Ben vorige week op het vliegveld van Munchen geweest. Inderdaad: ook gevlogen met Lufthansa. Mooi gezicht hoor al die toestellen met een voetbalneus. Wie deze uiting nu zien? Ik dus en uiteraard dagelijks de vele duizende reizigers. Wereldwijd!

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.