Iedere eerste vrijdag van de maand Live MSN TV

Iedere eerste vrijdag van de maand Live MSN TV

Live MSN TV

Frank-ly heeft een persoonlijke uitnodiging gekregen voor MSN Live TV. Elke eerste vrijdag van de maand nieuws over succesvolle campagnes en interessante ontwikkelingen op het gebied van online advertising. Deze maand o.a. campagnes van o.a. Postbank, Volvo en Pickwick. Presentatie wordt gedaan door Jeroen Smit, die we nog kennen van het radioprogramma Mediazaken en Fusion 2005, en Fabienne de Vries.
 
Interessant concept en slim opgezette viral campagne van MSN!

Een paar screenshots:

 

 


Delen

0
0


Er zijn 16 reacties op dit artikel

  • Heb inmiddels de verschillende items bekeken en moet zeggen het ziet er top uit en is nog interessant ook!

    Moet eerlijk zeggen dat ik het een beter concept vindt dan Pitch Talk waar ik met moeite de hele uitzending uitzit (duurt te lang; beter korte fragmenten?)

    Over Pitch Talk gesproken, aanstaande maandag vinden de opnames plaats voor de volgende twee Pitch Talks. Ronnie heeft me gevraagd of de lezers van Marketingfacts nog prangende vragen hebben voor de gasten.

    De eerste Talk heeft als onderwerp 'de uitgever van morgen'. Aan tafel Michael Nederlof, PCM en Michiel Frackers, Small Media Group.

    De tweede Talk heeft als onderwerp 'doing online business'. Aan tafel Pieter van Diepen, Wehkamp en Willem Hondius, Transavia.com.

    geplaatst op
  • Kan ik ook uitgenodigd worden.. ben wel benieuwd hoe MSN in het conurerende format Flash een site neerzet met video..

    tenx..
    H5N1 zal ik er viral wel niet bij krijgen

    geplaatst op
  • Kjeld, als je me een emailadres stuurt zal ik je een uitnodiging sturen. Even voor de duidelijkheid, ik ben meer off- dan online vandaag dus reken er niet op dat ik op alle reacties hier kan reageren ;-)

    Meer informatie is overigens ook te vinden via:
    http://www.mcsonline.nl/pers

    geplaatst op
  • Ik hoorde afgelopen week van dit kansrijke initiatief. Fijn dat je er een artikel aan besteed.

    Marco, zou je mij een uitnodiging willen sturen? Thanx.

    Groet, Ronald

    geplaatst op
  • Ik vindt het erg goed zo als de campagne idee is etc. de uitvoering vindt ik iets te onprofesioneel voor MS.
    Al je bijvoorbeeld kijkt naar het eerste mailtje wat je ontvangt. Dit is een ongestylde HTML mail, dit is straf krijgen nummer in het CRM verhaal. ALLE communicatie moet een brand uitstralling hebben, zeker iets als dit, dit ziet er uit als regelrechte phising/spam.

    Flash en Microsoft? In Amerika zouden er koppen rollen als de XBOX video in Flash zou laten spelen http://www.xbox.com/en-US/games/d/driverparallellinesxbox/ eigen software eerst zeg maar.

    Afzender: Livemsn [livemsntv@707bc.nl]
    dat is ook erg vreemt.. afzend adres is niet van MSN.nl? Zelf hebben ze geen Hotmail ;)

    Ook ben ik erg benieuwd of de CRM PassPort techniek wel in deze site is geintergreerd.

    Het klinkt negatief maar begrijp me niet verkeerd ik ben erg positief over de actie, echter kan het gewoon veel beter en profesioneler..

    geplaatst op
  • Mocht iemand nog een uitnodiging willen, stuur dan even een mailtje naar Erik AT Marketingfacts.nl. Marco is vandaag wat minder online.

    geplaatst op
  • een hele lap tekst zitten typen, zegt de site opeens dat ik mijn email adres had moeten invullen, dus moet weer alles opnieuw typen :(

    Dan maar in het kort:


    Raar dat een Microsoft die Mediacenters probeert te verkopen de video's in flash doet. Een postzegelformaat video die ik met mijn muis in de hand moet bekijken. Nergens een RSS feed zodat ik deze video's op mijn media center met mijn vertrouwde AB-tje op de bank kan bekijken.

    Het door marco genoemde pitchtalk doet dat beter: je download de video en bekijkt m later op de bank. Het is inderdaad een hele zit, maar die breng ik liever door op de bank dan een korte zit achter mijn PC.

    Als internet strateeg vind ik het raar dat ik met een mediacenter van microsoft niet naar de (commerciele) boodschappen van microsoft kan kijken, maar daar mijn (linux?/mac?) pc voor moet gebruiken.

    geplaatst op
  • Vreemd dat http://www.livemsn.tv niet eigendom is van Miscrosoft.

    geplaatst op
  • Goed punt Steef, MSN zou hier en daar nog wat zaken kunnen (moeten) verbeteren!

    Vreemd trouwens dat je als je email niet invult de tekst kwijt bent. Heb je dat altijd bij gebruik van forms of alleen op Marketingfacts?

    geplaatst op
  • Mocht iemand van MSN hier toevallig meelezen, neem even contact met me op. Ik heb zo'n 30 interessante leads voor jullie via de virale actie (zie Frank-ly) maar ik heb niet zo'n trek om ze allemaal met de hand in te kloppen. Daar moet toch iets mee te doen zijn? :-)

    Ben het na mijn initiele enthousiaste reactie wel eens met Kjeld en Steef. Vooral wat betreft de executie van de mail (staat een typefout in) en de wijze waarop de formulieren zijn gebouwd. Met name in de reactieschermen van de stellingen gaat nog een en ander mis

    Gebruik van Flash door MS? Ach, dat is niks nieuws hoor. Heb het al vaker gezien. En laten we eerlijk zijn, het is nu eenmaal beter te gebruiken dan Windows Media Player. Om maar eens een nieuwe discussie aan te zwengelen...
    Ik denk dat dit een soort rebelse actie van MSN Nederland is om gewoon wat te experimenteren. Een soort nederlandse Channel 9 maar dan zonder Scoble die met een camera rondrent. Maar gewoon wat spielerei, beetje pielen met de mogelijkheden. Misschien is dat not-done in online marketing tegenwoordig maar je kan er vaak een end mee komen...

    geplaatst op
  • Er zitten op dit moment te veel onnodige fouten in live MSN TV

    @Frank
    Weet niet of iemand van 707 of MSN hier meekijkt. Maar voor de zekerheid neem contact op met
    Fien McColl
    fien AT 707bc.nl

    geplaatst op
  • Waar het denk ik omgaat is het feit dat er partijen met 'online tv formats' gaan komen. Of het nou flash, wm, of whatever is, is niet zo interessant, vind ik.
    Feit is dat tv en internet daadwerkelijk aan het integreren slaan. Vandaar ook dat ik mijn Talk NIET te lang vind. Wel als je 'm overdag tussen word, msn, ppt, mail en marketinfacts wil proppen, maar daarvoor maak ik 'm niet. Zondagochtend lui in je nest, dan kom ik graag in beeld, als alternatief voor Harry Mens :). Ook teveel interactie hoeft van mij niet, ook niet live. Gewoon twee camera's, licht en nette postproductie.

    Neemt overigens niet weg, dat ik kijk naar verbeteringen op Pitch Talk.
    Interessanter is nog dat de eerste partijen geinteresseerd zijn in PT als format. Zij het onderwerp, de interviewer en de gasten, Pitch Talk het format (lokatie,videoprod, postprod, site, etc.).

    Overigens nog geen vragen binnengekregen voor de opnames as maandag. Hoor ze graag.

    geplaatst op
  • Wil je mij ook uitnodigen ? Dank alvast !

    geplaatst op
  • Ik heb zojuist livemsntv bekeken en vind het meer radio dan tv. Ok, ik moet ff wegdenken dat Jeroen ook het radioprogramma mediazaken presenteert, maar alleen geluid is voldoende om alles te begrijpen en te kunnen volgen. Een gemiste kans. Verder ben ik het oneens over de bewering dat PitchTalk anders zou moeten worden opgebouwd. Het is eveneens geen AV-toevoegende content en dus meer radio, maar gaat wel dieper op de materie in en is daarmee interessanter. Zeg maar een tijdsinvestering waard.

    Bij livemsntv worden redelijk oude koeien uit de sloot gehaald, weinig nieuws gemeld en is een beetje meer 'tv' (het staat per slot van rekening in de titel) wenselijk.

    geplaatst op
  • Beste Medelezers,

    Ik ben na al deze reacties erg benieuwd geworden naar wat het nu precies inhoud en hoe het opgezet is. Zou een van jullie mij kunnen uitnodigen? Alvast bedankt.

    geplaatst op
  • De 4e aflevering is online, met Eccky. Postbank en Stimorol

    http://www.livemsn.tv/tv/

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.