LinkedIn breidt Company pages uit met showcase pages

19 november 2013, 14:00

Segmentatie per product of dienst nu mogelijk

Sinds vorig jaar oktober is het voor elke organisatie mogelijk om uitgebreide Company Pages te maken op LinkedIn. Ondertussen zijn er wereldwijd zo al 300 miljoen pagina's aangemaakt. Vandaag voegt LinkedIn een nieuwe mogelijkheid toe voor bedrijven met meerdere sterke merken: “Showcase Pages”. Vanaf vandaag kunnen organisaties specifieke pagina's per merk, campagne, dienst of product initiatief creëren. Dit stelt organisaties in staat om de content af te stemmen op specifieke deelgebieden in hun business en zo de juiste doelgroep te voorzien van de juiste informatie.

Showcase pages voor LinkedIn-leden

LinkedIn-leden kunnen Showcase Pages volgen op dezelfde wijze als bij een Company Page. Op het moment dat leden een Company Page volgen krijgen zij updates van de Showcase Page op hun LinkedIn feed te zien. Dit werkt zowel op de desktop, smartphone als op de tablet. Daarnaast kunnen organisaties meer mensen dan alleen volgers van de Showcase Page bereiken door het inzetten van Sponsored Updates, hierover later meer.

Hoe werkt dat nou?

Huidige Company Page beheerders kunnen Showcase Pages maken en toegang geven aan andere beheerders om de pages te managen. Net als bij Company Pages kunnen beheerders de resultaten monitoren van campagnes binnen Showcase Pages.

Pilot-fase

De introductie van Showcase Pages past bij de belofte van LinkedIn om laagdrempelige oplossingen te ontwikkelen die bedrijven in staat stellen om te zorgen dat de juiste boodschappen goed getarget worden en er engagement ontstaat. In de testfase is nauw samengewerkt met een handvol toonaangevende bedrijven. Zo werkten onder andere Adobe, Cisco, Microsoft en HP mee om het nieuwe product te optimaliseren.

Hieronder een video die laat zien hoe dat er uit ziet.

Binnenkort een handeiding op Marketingfacts!

Jan Willem Alphenaar is trainer en consultant voor het inzetten van LinkedIn voor marketing en advertising. Als LinkedIn Trainer traint hij organisaties in Europa. Met zijn bedrijf Next Business Academy ondersteunt hij organisaties op het gebied van Social Selling, Advertising, Lead Generation en Content Marketing. Hij schreef meerdere (e-)boeken over social media. Begin 2016 ontwikkelde hij het P.E.A.S. (c) Model voor Social Selling met LinkedIn. Ondertussen wordt deze aanpak door meer dan 210 (inter-)nationale organisaties toegepast.

Categorie
Tags

3 Reacties

    MarcoJuffermans

    Goed idee, een mooie extra laag voor bedrijven om zich te presenteren.


    20 november 2013 om 16:17
    Dirk

    Hopelijk is deze functionaliteit ook direct beschikbaar via de Linkedin API zodat je Showcase Pages ook vanuit je Social Media tool kan beheren 🙂


    24 november 2013 om 12:01

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!