Link popularity

Link popularity

Linkpopulariteit wordt een steeds belangrijkere factor om een goede positie in zoekmachines te realiseren. Tijd dus voor een speciale dochterpagina: link-popularity.pagina.nl.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 4 reacties op dit artikel

  • Marco, bedankt voor je reactie in mijn Weblog en al helemaal voor het bloggen over de pagina! Ik zit nog een beetje te twijfelen of ik hier een persberichtje over de deur uit ga doen (remember http://persberichten.pagina.nl ;-)), of dat ik de pagina langzaam uit zichzelf zal laten groeien. Wat denk jij?! Newsworthy?! :-))

    Greetz, Jeroen.com

    geplaatst op
  • Linkpopulariteit is een niche-onderwerp dat met name professionals en hier en daar een hobbiest aanspreekt. Websites zoals emerce, online marketing bureaus en weblogs (zoals Mediafact) zullen het zeker interessant vinden en plaatsen; verwacht niet al te veel van andere sites.

    Als je kiest voor een perspublicatie zou ik in ieder geval naast de toepasbaarheid de nadruk leggen op het "fun" element om je eigen website te vergelijken met concurrenten. Met name dat laatste zal veel mensen buiten de zoekmachine marketing scene aanspreken.

    Groetjes,
    Marco

    PS1 bezoek persberichten.pagina.nl regelmatig :-)

    PS2 was overigens wel aangenaam verrast door het aantal bezoekers op de linkpop pagina!

    geplaatst op
  • persbericht:

    “De metatag is dood” kopte de site Zoekprof, maar wat is er dan voor in de plaats gekomen? Jeroen.com heeft in samenwerking met Startpagina een uitgebreid informatiepunt opgezet over het begrip “Link Popularity” (http://link-popularity.pagina.nl) om zo met ruim 250 links de werking van de zoekmachines te ontrafelen.

    Link populariteit is een door Google geïntroduceerde term die zelf ook steeds meer aan populariteit wint. De methode helpt zoekmachines om te bepalen welke site een autoriteit is op een bepaald gebied. Op basis daarvan proberen zoekmachines te bepalen welke sites het meeste kans hebben om goede informatie te bieden over de gezochte woorden.

    Grofweg wordt er bij link populariteit gekeken naar hoeveel links een bepaalde site heeft, en hoe populair de linkende site is. Ook bijvoorbeeld de manier waarop de links gemaakt zijn en de inhoud van de linkende pagina kunnen van belang zijn. Metatags zijn inmiddels gedateerd door het misbruik op grote schaal. Van de grotere zoekmachines maakt alleen Ilse nog gebruik van deze methode, maar dan wel in combinatie met Link Popularity.

    In navolging van de persberichten.pagina.nl moet de link-popularity.pagina.nl vooral een zeer praktische en bruikbare pagina worden die zowel interessant is voor de doorgewinterde professionals als voor de doe-het-zelf marketeer die zonder grote budgetten toch probeert grote resultaten te bereiken. Zo bevat de site Tools om Link Popularity te checken, links naar sites die je Link Popularity sterk verhogen en vind je er de exacte formule van hoe Google haar “Page Rank” bepaalt.

    geplaatst op
  • Heel aardig rapport:

    The Linking Matters Report
    http://www.linkingmatters.com/

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.