Lidl stapt groots en meeslepend in EK voetbal

Lidl wil partnerschap met UEFA aangrijpen om het belang van vers fruit en verse groenten, en de voordelen van sport en beweging te benadrukken.

21 maart 2023, 15:00 2904 x gelezen

Lidl wordt Official Partner van UEFA EURO 2024. Het partnerschap gaat dit jaar in bij de start van de European Qualifiers. Lidl wordt wereldwijd UEFA-partner voor de European Qualifiers in 2023 en 2024 en voor het slottoernooi in 2024.

Van 14 juni tot 14 juli 2024 wordt het Europees Kampioenschap voetbal in Duitsland gespeeld. De European Qualifiers worden gespeeld tussen deze maand en maart 2024 om uiteindelijk te bepalen welke landen in de 51 wedstrijden van het eindtoernooi om de titel zullen strijden.

Als Official Partner ondersteunt Lidl zowel de European Qualifiers als het slottoernooi in 2024. Lidl telt momenteel meer dan 12.000 winkels in 31 landen, waaronder 30 landen in Europa. Het stelt zelf dat het partnerschap daarom een logische keuze is. ‘We zijn verheugd om deel uit te maken van een evenement dat zowel onze klanten als onze medewerkers in de verschillende landen weet te fascineren’, zegt Erik van den Hoogen, directeur inkoop en marketing Lidl Nederland in een persbericht. ‘Net zoals onze producten voor iedereen beschikbaar zijn, willen we eraan bijdragen dat UEFA EURO 2024 een belevenis is voor iedereen, bijvoorbeeld in onze Lidl Fan Zones. Veel Lidl-landen zullen met ons meejuichen en hoe bijzonder is het dat het slottoernooi wordt gehouden in het land waar Lidl ooit is gestart?’

Lidl wil het partnerschap ook aangrijpen om het belang van vers fruit en verse groenten en de voordelen van sport en beweging te benadrukken voor een actieve en gezonde leefstijl.

luuk ros
Team Lead Content & Community bij DDMA

Bij DDMA verantwoordelijk voor het aansturen van het team dat het kennisaanbod van onze vereniging samenstelt, met een mix van congressen, kennissessies en publicaties. Samen met onze commissies zorgen we ervoor dat de leden van DDMA altijd op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen op het gebied van technologie en wetgeving. Daarnaast verantwoordelijk voor de positionering van DDMA - als autoriteit op het gebied van o.a. privacy en ethiek - en onze standpunten over actuele dossiers. Ik was van 2018 tot 2024 Hoofdredacteur van Marketingfacts. Studeerde in 1995 af (hbo Communicatie) en werkte bij een aantal corporates (Albert Heijn, DaimlerChrysler/debitel en Praxis), bureaus (Van Oorschot, Coebergh), maar vooral bij B2B-vakmedia (Telecommerce, Tijdschrift voor Marketing, Marketingonline, MarketingTribune, Marketingfacts), negen jaar bij NIMA en inmiddels dus bij dé branchevereniginmg voor data driven marketing. Marketing-nerd. Professional Consumer. Retailmarketing. Leest/luistert/kijkt alles wat los en vast zit over innovatie in marketing.

COMMUNITY
Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!