Lexa.nl vernieuwt site en start nieuwe reclamecampagne

16 januari 2008, 06:56

Maandag was ik op de perspresentatie van de nieuwe site van Lexa.nl (sinds 2006 onderdeel van Meetic, marktleider in Europa). Lexa-directeur Stefan van den Berg had, naast een aantal nieuwe functionaliteiten op de site (anonieme modus voor vrouwen, persoonlijke ‘matchtest’ en fotoalbum) en de nieuwe reclamecampagne, ook marketingnieuws te melden.

Uit het persbericht: ‘Lexa biedt vanaf nu ook de mogelijkheid om online campagnes in te kopen. Adverteerders kunnen bovendien in de toekomst ook targeten op de profielen van singles in de Lexa-database. Lexa is de eerste datingsite die deze mogelijkheid biedt’ (de bannerverkoop is ondergebracht bij Adlink).

De nieuwe reclamecampagne is volgens Lexa zelf ‘Sex & the City-achtig’. Van den Berg zei na afloop van de presentatie dat Lexa hiermee meer inzet op de fun van het daten, dan direct op het vinden van een nieuwe relatie. Dat blijkt ook wel uit het filmpje (Bob vond het vast heel grappig). Hier de andere commercial van Lexa (‘Kiss’, YouTube).

Met de nieuwe site en de reclamecampagne wil Van den Berg eeuwige concurrent Relatieplanet.nl dit jaar nog verslaan. ‘Of dat in het eerste, of in het tweede halfjaar gebeurt, dat weet ik nog niet.’

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

10 Reacties

    martinm

    Lexa heeft al de naam dat het toch vooral om one-night-stands hunters gaat. De commercials sluiten hier natuurlijk naadloos bij aan 🙂

    De vraag is of het in praktijk niet veel vrouwen zal afschrikken. Face it. Niet iedereen zoekt 1n8stands en een vrouw kan voor dat doel even makkelijk een kroeg in?


    16 januari 2008 om 08:18
    MaartenThuisen

    @Martin

    Ik had al gelijk hetzelfde gevoel toen ik de commercials zag. Wil Lexa nou relatieplanet.nl verslaan of cu2day.nl?


    16 januari 2008 om 08:34
    Oli4b

    @MM: One Night Stand hunters lijkt me niet. Ooit wel eens gekeken hoe veel een lidmaatschap kost en hoe lang je er minimaal lid moet zijn?! Het valt mij eigenlijk mee dat Kassa hier nooit in is gedoken. Komt erg in de buurt van misleiding hetgeen zij marketing noemen. Als je genoegen neemt met een wip in de maand dan is het goedkoper om naar de dames van lichte zeden te gaan.


    16 januari 2008 om 09:11
    MaartenThuisen

    @Oli4b

    Tja dames van lichte zeden willen altijd wel als je maar genoeg betaald. Versieren en versiert worden is in mijn ogen net zo leuk als de daad zelf. Zaken zijn eigenlijk alleen maar leuk als je er moeite voor moet doen.


    16 januari 2008 om 09:24
    mgvandenbroek

    @Oli4b: Interessante vergelijking. Wat kost dát eigenlijk, zo’n dame van lichte zeden? Dacht dat Lexa.nl iets van 25 e per maand kostte.


    16 januari 2008 om 09:53
    Phileas

    Geen voorstander van wij en jij-bakken hier, bij marktleider Relatieplanet.nl kan je al jaren getarget adverteren achter de sign-on. We hebben al cases op leefpatroon, postuur en zelfs haarkleur. In mijn ogen geen nieuws, maar wel een goede advertentiemogelijkheid!


    16 januari 2008 om 10:44
    Oli4b

    @MB: Ze zijn inmiddels zover dat ze de prijzen niet eens meer vermelden aan het begin. Schrijf je gratis is …betekend dat je je inschrijft en vervolgens helemaal niks kan op de site behalve dan een paar profielen bekijken. Prijs is een beetje een greep in de lucht maar liep tegen de 50 euren aan. En als je niet teveel eisen aan de dames van de lichte zeden stelt dan moet twee keer wel lukken in de maand. Maar bedenk ook vooral wat je niet kwijt bent aan een echte vriendin. Daar zit de echte winst 😉


    16 januari 2008 om 14:23
    Stefan Garsthagen

    Mannen betalen lidmaatschap en vele vrouwen niet (of later). Daarnaast is het raar dat je als man vol betaalt en dat je dan ook nog eens banners krijgt te zien.


    16 januari 2008 om 14:24
    Quintin

    Vergeefse moeite Lexa is de overname niet meer wat het geweest is, Meetic heeft er een zooitje van gemaakt, Relatieplanet ligt straatlengtes voor.


    16 januari 2008 om 19:53
    mgvandenbroek

    Kreeg vanuit Lexa.nl een nieuwe campagne doorgestuurd. Ze gaan inhaken op Boer zoekt vrouw met een print- en outdoorcampagne. Titel: ‘Boer vindt Vrouw’.

    Begeleidende tekst: “Dagelijks vinden duizenden agenten, advocaten, brandweermannen en… boeren hun leukste date. Schrijf je nu gratis in. Veilig en discreet, scoor je jouw ‘perfect match’!”

    Uit de credits:

    Verhaal: De belofte van Lexa.nl luidt: bij ons vind je snel en veilig je leukste relatie. Bovendien kun je bij Lexa.nl kiezen uit ruim een miljoen singles en daar zit vast een leuke boer bij. Dit wordt nog eens extra benadrukt met het, van het tv-programma Boer zoekt vrouw bekende, boerenbont-tegeltje, echter nu met de tekst: Boer vindt Vrouw.

    Ben benieuwd of de KRO hier ook blij mee gaat zijn…


    18 februari 2008 om 07:54

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!