Kunnen corporate weblogs IBM redden?

Kunnen corporate weblogs IBM redden?

Vorige week werd bekend dat IBM wereldwijd 10.000 tot 13.000 banen gaat schrappen, waarvan de meeste in Europa. IBM had te maken met slechte kwartaalcijfers en wil met de reorganisatie de efficientie verbeteren, de klantgerichte activiteiten versterken en de mogelijkheden in markten met hoge groei benutten aldus de diverse persberichten.

Het zal duidelijk zijn dat IBM met deze reorganisatie zich bij werknemers en (potentiele) klanten niet geliefd maakt. Om het negatieve beeld te veranderen en de produkten van IBM beter onder de aandacht te brengen, neemt het bedrijf een opmerkelijke stap:

Early next week IBM will introduce the largest ever corporate blogging initiative in a bid to encourage any of its 130,000 staff to become online evangelists for the company.

Als het ze lukt om een groot deel van de medewerkers aan het bloggen te krijgen dan kon dat wel eens een enorme impact hebben op de advertentie en marketingkosten. Deze kostenbesparing moet uiteindelijk leiden tot minder ontslagen aldus Jim Finn, verant-woordelijk voor het weblogproject bij IBM. Vraag me wel af hoe hij denkt 130.000 bloggende medewerkers onder controle te houden.

Bron: SiliconValleyWatcher


Geplaatst in

Delen



Er zijn 4 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.