Kun jij ze ook niet vinden, die developers? #adv

20 april 2016, 12:30

Ontstaat er bij jou op de marketing afdeling ook kortsluiting als je wél de projecten hebt, maar niet de mensen? De creatie is er, maar de development capaciteit om jouw ideeën technisch te realiseren ontbreekt. Het aantrekken van developers is door de schaarste in de markt lastig en het inhuren van Nederlandse developers vanuit kostenoverweging vaak niet rendabel. Blijft offshoring en/of nearshoring over, maar moet je daar nou wel aan willen beginnen?

Offshore – Goedkoop?

Offshoring, wat is dat eigenlijk? In de IT gaat het vaak om het outsourcen van werkzaamheden in landen India of Bangladesh. Genoeg ontwikkelaars en lekker goedkoop! Een goede keuze dus. Of niet? Er zijn valkuilen.

Je hebt bijvoorbeeld te maken met taal-, tijd-, en cultuurverschillen. In de praktijk levert dit vaak veel frustraties op: de developers begrijpen je niet en leveren niet wat jij verwacht. Dit recht breien kost vaak veel tijd en energie. Van u. En uw tijd is kostbaar. Zo wordt goedkoop duurkoop, en dat is niet waarom je voor offshoring gekozen hebt.

Nearshoring, een betere optie?

Nearshoring, het outsourcen van werkzaamheden naar landen in (Oost-)Europa neemt veel offshore problemen weg. Developers werken uw creatieve ideëen uit binnen dezelfde tijdzone. Direct contact binnen werktijden is mogelijk. Een hele verademing.

En de werkcultuur? Die is vergelijkbaar met hoe jij en ik gewend zijn te werken. Developers denken met je mee over mogelijkheden en obstakels. Eindelijk een oplossing gevonden voor jouw capaciteitstekort.

Nou, bijna dan. Eén probleem blijft: de meeste nearshore bedrijven kennen de marketing wereld- en cultuur niet. Daarnaast doe je ineens zaken met een Oost-Europees bedrijf. Hoe zit dit met wetgeving, juridische zaken, belastingen en dergelijke?

Goed nieuws! Je kunt ook nearshoring afnemen bij een Nederlands bedrijf, waardoor je jezelf deze vragen niet hoeft te stellen.

Tricode nearshoring: powering digital marketing

Tricode is 100% Nederlands. Tenminste, van oorsprong. Sinds 1999 ondersteunen ze marketing agency’s en marketingafdelingen. Hoe? Door creatieve concepten om te zetten in digitale platformen. Web development dus.

Sinds 2010 heeft Tricode een eigen vestiging in Macedonië met een Nederlands / Macedonische manager aan het hoofd van het kantoor. Waarom? Om de capaciteitstekorten in Nederland te ondervangen.

Hoe voorkomt Tricode de valkuilen die nearshoring met zich meebrengt? Remco van Iersel, manager marketing & communicatie vanuit Tricode:

”Wij hebben ons kantoor in Macedonië opgezet met een Nederlands-Macedonische Manager. Hij kent beide culturen, spreekt beide talen en weet een match te maken tussen Macedonische developers en marketing gerelateerde projecten van onze klanten. Ideaal om de kwaliteit en efficiëntie te kunnen waarborgen. Een laag tarief is bij ons ook écht een kostenbesparing.”

Developers bij u op locatie

“Je wilt een developer die deel uit maakt van jouw team. Daarbij wil je elkaar soms in de ogen kunnen kijken. Dit kan vaak niet bij reguliere nearshoring. Bij Tricode wel. Macedonische Tricode developers kunnen een week op locatie bij de klant in Nederland werken. Ook een bezoek van jou aan Tricode Macedonië juichen wij toe.”

PXL en nearshoring

Bart Kopenaal, partner bij brandloving company PXL is zeer tevreden over nearshoring door Tricode: “In 2015 zijn we gestart met het inhuren van Macedonische Tricode developers in onze project teams. Ja, het levert ons een kostenvoordeel op. Maar nearshoring is ook synoniem voor flexibiliteit. Je kunt in drukkere periodes bij schakelen en in rustigere periodes afbouwen zonder extra kosten.

Tricode zorgt voor een goede technologische en culturele match en heeft goed Engels sprekende developers in dienst. Nearshoring via Tricode? Ik zou het doen!”

Meer weten over nearshoring door Tricode, bezoek dan www.tricode.nl of neem contact op via 0318-559210.

Tricode
Marketing Manager

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!