KPN vergeet ‘achterdeur’ servicenummer te sluiten

17 december 2002, 07:48

Telecombedrijf KPN is bij de invoering van het servicenummer 118 vergeten de ‘achterdeur’ te sluiten. Bij 118 kan via een computer een telefoonnummer worden opgevraagd ? 40 cent per gesprek. Via het nummer 0800-1616 kan dat gratis.

Bij het servicenummer 118 moet de beller de naam en het adres opnoemen. De computer zoekt dan vervolgens naar het nummer. Als het gratis nummer wordt gebeld, komt de beller bij dezelfde dienst uit.

In een reactie kondigt KPN aan het nummer 0800-1616 maandagmiddag direct af te sluiten. “Dit is een intern testnummer en alleen van tijdelijke aard”, stelt een woordvoerster. Hoe veel en hoe vaak gebruik is gemaakt van dat nummer door buitenstaanders, wil ze niet zeggen. Of alle servicenummers een intern testnummer hebben, is en vraag die KPN evenmin wil beantwoorden.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Nick Parker

    Ja! Alle 0900 nummers hebben een interne gratis variant.

    op http://www.gratis0900.nl staan ze allemaal!


    30 mei 2009 om 11:41

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!