Kosten radio en rechtstreekse reclame dalen

Kosten radio en rechtstreekse reclame dalen

Alleen de advertentiekosten van de radio en de rechtstreekse reclame in 2002 zijn in vergelijking met 2001 gedaald. De tv-kosten zijn gelijk gebleven en die van de overige mediumtypen ? tijdschriften, dagbladen en bioscoop - zijn gestegen.

Dat blijkt uit de Media Inflatie Barometer 1993-2003 van de Vea. Opvallend maar niet nieuw is de groei van de kortingspercentages voor tv in de afgelopen tien jaar: van 30 naar 50 procent, zo meldt de branchevereniging.

Ten opzichte van 2001 zijn in 2002 na inflatiecorrectie de totale gemiddelde kosten per duizend voor het tijdvak 7 -19 uur op de radio gedaald met 5 procent. De tarieven voor rechtstreekse reclame zijn in dezelfde periode gedaald met 6 procent. De tv-markt heeft zich na de daling in 2001 gestabiliseerd.

De kosten voor het adverteren in de dagbladen en de publiekstijdschriften zijn in 2002 ten opzichte van 2001 gestegen met respectievelijk 3 en 2 procent. De groei die de bioscoopbranche de afgelopen jaren doormaakte, zette ook in 2002 door. De gemiddelde kosten per duizend zijn ten opzichte van 2001 met 7 procent gestegen.

Bron:
http://www.adformatie.nl/


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.