Koopintentie van huishoudens inzichtelijk voor financi?le dienstverleners

Koopintentie van huishoudens inzichtelijk voor financi?le dienstverleners

Experian, leverancier van (krediet)informatie over individuele huishoudens, introduceert met de dienst Finergy zogenaamde financi?le clusters op huishoudniveau in Nederland. Deze clusters van Experian zijn ontwikkeld om financi?le dienstverleners te ondersteunen bij hun marketing- en strategische beslissingen.

Finergy verdeelt alle huishoudens (ca. 7 miljoen) in Nederland in 25 verschillende clusters op basis van hun overeenkomsten in aangeschafte financi?le producten, diensten, (aankoop)gedrag, financi?le situatie, koopintenties en -motivaties, kanalenvoorkeur en demografische kenmerken. Gebruikers van deze dienst komen niet alleen te weten wat de significante kenmerken zijn van de consument die een bepaald product of dienst afneemt, maar ook de psychologische drijfveren en de koopintentie van deze consument in de nabij toekomst.

Finergy maakt financi?le clusters toegankelijk voor bedrijven die niet over de benodigde data beschikken of geen expertise hebben om zelf clusters te ontwikkelen, maar wel behoefte hebben inzicht te verkrijgen in eigen klanten en prospects op de markt.

Bron:
Nieuwsbrief IT Commercie


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.