Knorr door de bocht?

Knorr door de bocht?
,
Knorr door de bocht?

Een fake of bijzonder slechte (of goede?) mediaplanning?


Delen

0
0


Er zijn 13 reacties op dit artikel

  • Die is al vrij oud hoor...

    geplaatst op
  • vindt hem eigenlijk best wel goed!!!

    geplaatst op
  • Die is niet "vrij oud", die is ontzettend oud. En niet eens leuk. Hij was pas leuk geweest als het bord voor de Febo had gestaan, op als het woord eten was vervangen door neuken. Nu slaat het gewoon nergens op.

    geplaatst op
  • Beste Captain Visstick,

    Over smaak of humor valt te twisten. Ik heb even op jouw 'weblog' gekeken, en jij trekt zeker volle zalen??

    geplaatst op
  • wat een simpel plaatje al niet teweeg kan brengen.. :-)

    geplaatst op
  • Pijnlijke confrontatie voor Visstick?
    Hoedanook, al erg oud, maar niettemin erg grappig.

    geplaatst op
  • Wel een beetje je vakliteratuur bijhouden Jorn ;-) Heeft destijds in ReclameWeek gestaan en voor zover ik kan herinneren ook op de websites van Adformatie en Molblog.

    Voor wat ik nog uit het archief kon halen:

    Merk: Knorr
    Bureau: PPGH JWT Groep
    Publicatieperiode: mei 2005
    Medium: Outdoor
    Opdrachtgever: Unilever Bestfoods Nederland
    Bekroning: Nominatie ADCN Lamp 2004
    Doelstelling: Op een ludieke wijze knorr onder de aandacht brengen.
    Omschrijving: Knorr hecht van oudsher aan een gelukkig gezinsleven waarbij natuurlijk de avondmaaltijd centraal staat. Om die reden moedigt Knorr met deze uiting, die verspreid over het Amsterdamse red light district geplaatst werd, de nederlanse man aan 'straks lekker thuis te eten'.
    Account: Patrick Joore, Dylan Dordregter
    Creatie: Peter Clercx, Stephan Propper

    Oud, maar blijft inderdaad leuk...

    geplaatst op
  • en die van mei 2005 was ook weer een remake.

    geplaatst op
  • Een remake van?

    geplaatst op
  • van een vergelijkbare buitenreclame van knorr of was het iglo?
    moet even in het archief duiken.

    de eerste keer als je m ziet is die leuk vind ik
    de tweede keer al een stuk minder
    (ik kom m elke keer tegen als het salaris binnen is :-)

    geplaatst op
  • Dat laatste moet je me nog eens uitleggen Marc ;-)

    geplaatst op
  • @marco

    mijn excuses voor het posten van oud nieuws :). Dan nog maar een recent voorbeeldje van goede (slechte) mediaplanning, met dank aan VKmag.com. http://www.vkmag.com/sites/fuck/saw_overleden.jpg

    geplaatst op
  • Geen probleem Jorn, zoals gezegd, blijft een prachtige outdooradvertentie!

    Vandaag in de Adformatie een stukje over de 'klaar in een wip' variant van Cup-a-Soup:

    "Dat 'Klaar in een wip' reclamebord voor Cup-a-Soup', strategisch neergezet in een schemerig hoerenbuurtje schreven we in een vorige TamTam toe aan TBWA/Neboko. Opzettelijk. Maar niet ironisch genoeg, want zelfs bij TBWANeboko dachten er mensen - diep in een dip - dat het van hen kwam. Daar belde (even na vieren?) csd Gert Jan Timmer, bij het bureau verantwoordelijk voor Cup-a-Soup. 'Er wordt duidelijk in het stukje gesuggereerd dat wij het hebben ingestuurd. Je mag zoiets best plaatsen, leuke grap, maar noem onze naam dan niet.' Het bord, hoe leuk ook, komt dus niet van Gouden Loeki-nominatie-grossier TBWA/Neboko."

    Nee, het origineel komt inderdaad van de PPGH JWT Groep. Het gaat hier dus om een fotofuck van Adformatie als ik het goed begrijp!?

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.