Klantenbasis online winkels groeit nauwelijks meer

10 januari 2003, 09:59

Online consumenten hebben in 2002 meer uitgegeven, maar hun aantal is nauwelijks gegroeid. Dat blijkt uit onderzoek van het Britse bureau Verdict.

In Groot Brittannie steeg de omzet van webwinkels over 2002 met 10,4% naar 3,3 miljard pond. Deze stijging is voornamelijk te danken aan hogere prijzen. Het aantal Britten dat iets op internet kocht, groeide met 1% naar 8,2 miljoen. Daarvan was een kwart tussen de 44 en 54 jaar oud, een derde tussen 35 en 44 jaar. De analisten van Verdict vragen zich af of webwinkels wel genoeg doen om het de online consument naar de zin te maken, ook omdat het aantal herhalingsaankopen nog steeds te wensen overlaat. Exclusieve internetaanbiedingen en gratis bezorging zouden hier verandering in kunnen brengen. Verdict ondervraagt ieder jaar 6.000 consumenten over hun online winkelervaringen.

Bron:

http://www.planetmultimedia.nl

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!