Klantenbasis online winkels groeit nauwelijks meer

Klantenbasis online winkels groeit nauwelijks meer

Online consumenten hebben in 2002 meer uitgegeven, maar hun aantal is nauwelijks gegroeid. Dat blijkt uit onderzoek van het Britse bureau Verdict.

In Groot Brittannie steeg de omzet van webwinkels over 2002 met 10,4% naar 3,3 miljard pond. Deze stijging is voornamelijk te danken aan hogere prijzen. Het aantal Britten dat iets op internet kocht, groeide met 1% naar 8,2 miljoen. Daarvan was een kwart tussen de 44 en 54 jaar oud, een derde tussen 35 en 44 jaar. De analisten van Verdict vragen zich af of webwinkels wel genoeg doen om het de online consument naar de zin te maken, ook omdat het aantal herhalingsaankopen nog steeds te wensen overlaat. Exclusieve internetaanbiedingen en gratis bezorging zouden hier verandering in kunnen brengen. Verdict ondervraagt ieder jaar 6.000 consumenten over hun online winkelervaringen.

Bron:
http://www.planetmultimedia.nl


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Steeds meer Zweden ontdekken het gemak van online bestellen. In 2002 stegen de online aankopen met 40 procent ten opzichte van 2001. Dit blijkt uit onderzoek van de Zweedse postorderorganisatie.

    Het merendeel van de 8,9 miljoen Zweden maakt regelmatig gebruik van internet. Meer dan de helft van de bevolking heeft een computer met internettoegang. De Zweedse postorderbedrijven zagen hun verkopen in 2002 stijgen tot 900 miljoen kronen (96 miljoen euro). In 2001 kwamen de verkopen tot 500 miljoen kronen (53 miljoen euro). Volgens de postorderorganisatie is de trend bij pure e-commerce bedrijven hetzelfde.

    Bron:
    http://www.telegraaf.nl/digilink/teksten/digi.zweden.online.zweedse.verkopen.postorderorganisatie.html

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.