Jose Evers (XXS): “We moeten als creatieve industrie gaan samenwerken en verantwoordelijkheid nemen”

20 oktober 2016, 11:00

Het reclamevak saai? “Zeker niet. Maar die dertigsecondencommercial heb je op een gegeven ogenblik wel gezien”, aldus reclameman Jose Evers, strategic partner bij XXS. Daar voegt hij dan ook meteen aan toe dat in de wereld van advertising op dit moment erg veel veranderingen gaande zijn.

Evers heeft een bezoek gebracht aan Amerika om de laatste ontwikkelingen in de wereld van storytelling, advertising, data, devices en (content)marketing van dichtbij te onderzoeken. Conclusie? Het gehele systeem verandert.

“Marketeers should become producers”

Hij refereert aan de soap operas, in de jaren ’50 bedacht door Procter & Gamble Productions. De integratie van merk en relevante content moet kloppen, ‘engaging‘ zijn. Evers: “Waar ik blij van word? We hebben met Hema filmpjes gemaakt waarin we samenwerkten met influencers. De opbrengst? Meer dan één miljoen views.”

Jose Evers

Evers’ Twitter-profiel is een gepassioneerde opsomming van feiten:

Strategy Partner XXS, father of 4. In advertising since 1990: Saatchi, DDB, Heineken. Co-writer Vlinder in de boksring about Challenger brands. Keyboard player.

XXS, het bedrijf waarvan Evers strategic partners is, is een Amsterdams bureau met een indrukwekkende staat van dienst. Schweppes, Basic-Fit en Hema zijn kind aan huis. Daarnaast werkt het bureau voor Decathlon, Videoland en Vakantieveilingen. Jose Evers is een reclame- en marketingman in hart en nieren.

Ronnie Overgoor
Directeur/eigenaar bij 7DTV

Als genomineerd dagvoorzitter van het jaar behoort Ronnie tot de top van Nederland. Met zijn energiek enthousiasme, aanstekelijke humor, scherpte en ontspannen interactie scoort Ronnie consequent zeer hoge ogen op congressen, evenementen en award uitreikingen. Daarnaast is Ronnie een interviewer met een eigen stijl. Hij is voorbereid, nieuwsgierig en switcht razendsnel tussen serieuze vragen en scherpe humor. Hij houdt van open en echte gesprekken, waarbij hij degene die hij interviewt altijd in zijn of haar waarde laat. Scherp, maar altijd met respect als vangrail. Ronnie heeft meer dan tien jaar ervaring in het interview vak, op het podium voor live publiek als ook voor de tv camera’s van bijvoorbeeld 7DTV.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!