Jose Evers (XXS): “We moeten als creatieve industrie gaan samenwerken en verantwoordelijkheid nemen”
Het reclamevak saai? “Zeker niet. Maar die dertigsecondencommercial heb je op een gegeven ogenblik wel gezien”, aldus reclameman Jose Evers, strategic partner bij XXS. Daar voegt hij dan ook meteen aan toe dat in de wereld van advertising op dit moment erg veel veranderingen gaande zijn.
Evers heeft een bezoek gebracht aan Amerika om de laatste ontwikkelingen in de wereld van storytelling, advertising, data, devices en (content)marketing van dichtbij te onderzoeken. Conclusie? Het gehele systeem verandert.
“Marketeers should become producers”
Hij refereert aan de soap operas, in de jaren ’50 bedacht door Procter & Gamble Productions. De integratie van merk en relevante content moet kloppen, ‘engaging‘ zijn. Evers: “Waar ik blij van word? We hebben met Hema filmpjes gemaakt waarin we samenwerkten met influencers. De opbrengst? Meer dan één miljoen views.”
Jose Evers
Evers’ Twitter-profiel is een gepassioneerde opsomming van feiten:
Strategy Partner XXS, father of 4. In advertising since 1990: Saatchi, DDB, Heineken. Co-writer Vlinder in de boksring about Challenger brands. Keyboard player.
XXS, het bedrijf waarvan Evers strategic partners is, is een Amsterdams bureau met een indrukwekkende staat van dienst. Schweppes, Basic-Fit en Hema zijn kind aan huis. Daarnaast werkt het bureau voor Decathlon, Videoland en Vakantieveilingen. Jose Evers is een reclame- en marketingman in hart en nieren.