Joris Beckers (supermarkt Picnic): “Wij bakken geen brood dat niet besteld is”

5 oktober 2015, 13:00

Gaat Picnic voor online boodschappen doen wat Zalando voor mode deed? De nieuwe online supermarkt Picnic was eindeloos op zoek naar het juiste model. Uiteindelijk werd dat een nieuw model: de moderne melkboer die drie keer per week bij je langskomt wanneer het jou uitkomt.

Joris Beckers is een van oprichters van de nieuwe online supermarkt Picnic. Naar eigen zeggen de “Zalando onder de supermarkten.” Boodschappen worden besteld via een app en gratis thuisbezorgd met elektrische busjes. Picnic belooft daarbij lagere prijzen dan de concurrent.

Online boodschappen doen is nog lang niet zo populair als bijvoorbeeld het kopen van kleren of elektronica. Hebben mensen wel behoefte aan een online supermarkt? Beckers nam veel tijd om daar achter te komen: “We zijn tot een aantal kerninzichten gekomen.”

Zo willen consumenten niet meer betalen dan in een gewone winkel en willen ze ook niet wachten op hun spullen. Boodschappen doen moet een online verhaal worden, met efficiënte bezorging offline. Uiteindelijk werd, naar eigen zeggen, een nieuw bezorgmodel ontwikkeld: “We fungeren als de melkboer. We komen drie keer per week langs en jij kiest wanneer je afneemt.”

Beckers garandeert lage kosten voor zijn bedrijf, omdat hij werkt volgens een ‘bestelketen’: “We bestellen alle orders in een keer en bakken geen brood dat niet besteld is.”

Bekijk het interview op 7ditches.tv.

Ronnie Overgoor
Directeur/eigenaar bij 7DTV

Als genomineerd dagvoorzitter van het jaar behoort Ronnie tot de top van Nederland. Met zijn energiek enthousiasme, aanstekelijke humor, scherpte en ontspannen interactie scoort Ronnie consequent zeer hoge ogen op congressen, evenementen en award uitreikingen. Daarnaast is Ronnie een interviewer met een eigen stijl. Hij is voorbereid, nieuwsgierig en switcht razendsnel tussen serieuze vragen en scherpe humor. Hij houdt van open en echte gesprekken, waarbij hij degene die hij interviewt altijd in zijn of haar waarde laat. Scherp, maar altijd met respect als vangrail. Ronnie heeft meer dan tien jaar ervaring in het interview vak, op het podium voor live publiek als ook voor de tv camera’s van bijvoorbeeld 7DTV.

Categorie
Tags

1 Reactie

    JochemKoole

    Goed verhaal. Benieuwd hoe het Picnic verder zal vergaan.


    7 oktober 2015 om 06:10

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!