Jonge mannen geven voorkeur aan breedband en porno boven tv

13 april 2004, 04:27

In Amerika maken de televisiebazen – die momenteel een vloedgolf van realityformats brengen – zich grote zorgen over het afhaken van de jonge mannelijke kijker. Kijkcijfers van Nielsen Media Research laten zien dat de kijkdichtheid van de jonge mannen tussen 18 en 34 met maar liefst 15% is afgenomen vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. Onder de jonge mannen 18 tot 24 is dat maar liefst 20 procent.

In minuten uitgedrukt kan je zeggen dat de jonge man vier en een halve minuut minder kijkt per avond. Dat is gelijk aan een extra wc stop. Het lijkt erop dat de jonge man meer en meer de voorkeur geeft aan internet, breedband porno en computergames boven sitcoms en realityshows. En wellicht speelt de personal video recorder nog een rol.

Bron:

http://tvformats.web-log.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    at

    De PVR heeft helemaal niets met deze cijfers te maken. Het voordeel van een PVR is dat je kan kijken wanneer het je uitkomt, daardoor ga je natuurlijk niet minder kijken, eerder meer. De eerste conclusie is wel juist. Daarom zijn veel media partijen zoals SBS en Bertelsmann ver met de ontwikkeling van themazenders. De volgende stap in de strijd om de gunst van in dit geval de jonge mannelijke kijker. Overigens zijn de ontwikkelingen van adolescenten nog zorgwekkender daarvan is het percentage wat minder kijkt en meer gamed bijna twee keer hoger. (kidwise)


    13 april 2004 om 05:39

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!