Jetix logo heeft zes animaties

Jetix logo heeft zes animaties
Het Jetix logo heeft nu zes verschillende animaties met geluid. Merken laten hun logo vaker en steeds subtieler bewegen. De afgelopen paar maanden zijn er veel ontwikkelingen geweest in die richting en dit is een heel goed voorbeeld. (Jetix voorbeeld stond al eerder op mensmerk.nl). NB: het bijbehorende flash-plaatje is niet te zien in alle RSS-readers, moet je toch even naar site :-)

In augustus schreef ik al op marketingfacts over het einde van het stilstaande logo. Hierin voorspelde ik dat merken zich steeds vaker door visuele merkkarakters laten vertegenwoordigen en hun logo steeds meer en steeds gaan animeren. En niet alleen campagne-matig maar juist ook structureel. Ik heb toen beloofd op marketingfacts 'regelmatig' een update te geven.

Inmiddels zijn er al flink wat ontwikkelingen in die richting. Zo laat hotels.com haar BellBoy Benny (die een onderdeel is van het logo) wandelen bij een zoekopdracht. Laat L'Oreal haar virtuele vertegenwoordigster Lory advies geven aan jonge mensen met huidproblemen. laat Campina haar logo bewegen, animeert discotheek Matrixx uit Nijmegen haar logo, heeft het duitse ISH een straks ontworpen logo-animatie, een ook de Belgische radiozender Donna heeft dit. Dr. Oetker heeft een zweem over haar logo dat ook elders (op TV bijvoorbeeld) terug te vinden is. Ook de Hogeschool van Amsterdam laat haar logo bewegen. Speurders.nl had rond de kerst zelfs een user-generated logo-animation. En tenslotte was Yvette gastvrouw voor de Rabobank.

Het Jetix voorbeeld is wat mij betreft state-of-the-art. Het maakt het Jetix merk enthousiast, speels, ondeugend, tikje agressief en nieuwsgierig. (zie alle Jetix animaties)Door het ingebouwde karakter en het gebruik van geluid draagt het merkpersoonlijkheidseigenschappen over. Merken hebben al jaren de grootste moeite om het merk te laden met merkpersoonlijkheidseigenschappen door middel van traditionele middelen. Deze nieuwe manier is echter bijzonder doeltreffend.

Ik ben benieuwd welk merk zal volgen. Als er één merk is waar ik het zeker van verwacht, dan is het wel van Ilse. De persoonlijkheid van Ilse is immers destijds bij de introductie beschreven als Nederlands, eenvoudig, rebels, underdog en inspirerend. Maar Ilse staat nog altijd helemaal stil op de website. Ben benieuwd wanneer we Ilse weer eens zien wandelen!

Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 6 reacties op dit artikel

  • (ik moet sowieso naar de site als ik het hele artikel wil lezen, helaas ;) )

    geplaatst op
  • En hoewel de meesten het wel zullen weten, toch even voor de zekerheid: wie alleen een stilstaand logo ziet: CTRL-F5 doet de rest (in elk geval bij IE)

    geplaatst op
  • Link matrixx werkt niet....

    geplaatst op
  • Nu wel! Thanks :-)

    geplaatst op
  • De Landelijke Stichting Tegen Zinloos Geweld heeft ook al geruime tijd een geanimeerd logo.
    http://www.zinloosgeweld.nl/

    Interessante ontwikkeling!

    geplaatst op
  • Erwin van Lun verwijst vandaag op Mensmerk naar het geanimeerde logo van LaatJeLeiden.nl.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.