Jetix logo heeft zes animaties

13 februari 2006, 12:29

Het Jetix logo heeft nu zes verschillende animaties met geluid. Merken laten hun logo vaker en steeds subtieler bewegen. De afgelopen paar maanden zijn er veel ontwikkelingen geweest in die richting en dit is een heel goed voorbeeld. (Jetix voorbeeld stond al eerder op mensmerk.nl). NB: het bijbehorende flash-plaatje is niet te zien in alle RSS-readers, moet je toch even naar site 🙂

In augustus schreef ik al op marketingfacts over het einde van het stilstaande logo. Hierin voorspelde ik dat merken zich steeds vaker door visuele merkkarakters laten vertegenwoordigen en hun logo steeds meer en steeds gaan animeren. En niet alleen campagne-matig maar juist ook structureel. Ik heb toen beloofd op marketingfacts ‘regelmatig’ een update te geven.

Inmiddels zijn er al flink wat ontwikkelingen in die richting. Zo laat hotels.com haar BellBoy Benny (die een onderdeel is van het logo) wandelen bij een zoekopdracht. Laat L’Oreal haar virtuele vertegenwoordigster Lory advies geven aan jonge mensen met huidproblemen. laat Campina haar logo bewegen, animeert discotheek Matrixx uit Nijmegen haar logo, heeft het duitse ISH een straks ontworpen logo-animatie, een ook de Belgische radiozender Donna heeft dit. Dr. Oetker heeft een zweem over haar logo dat ook elders (op TV bijvoorbeeld) terug te vinden is. Ook de Hogeschool van Amsterdam laat haar logo bewegen. Speurders.nl had rond de kerst zelfs een user-generated logo-animation. En tenslotte was Yvette gastvrouw voor de Rabobank.

Het Jetix voorbeeld is wat mij betreft state-of-the-art. Het maakt het Jetix merk enthousiast, speels, ondeugend, tikje agressief en nieuwsgierig. (zie alle Jetix animaties)Door het ingebouwde karakter en het gebruik van geluid draagt het merkpersoonlijkheidseigenschappen over. Merken hebben al jaren de grootste moeite om het merk te laden met merkpersoonlijkheidseigenschappen door middel van traditionele middelen. Deze nieuwe manier is echter bijzonder doeltreffend.

Ik ben benieuwd welk merk zal volgen. Als er één merk is waar ik het zeker van verwacht, dan is het wel van Ilse. De persoonlijkheid van Ilse is immers destijds bij de introductie beschreven als Nederlands, eenvoudig, rebels, underdog en inspirerend. Maar Ilse staat nog altijd helemaal stil op de website. Ben benieuwd wanneer we Ilse weer eens zien wandelen!

Erwin van Lun
Futurist and Angular Engineer bij Your Future Is Now!

Futurist Erwin van Lun startte op MarketingFacts in 2005, direct na publicatie van zijn boek "Van Massamerk naar Mensmerk" dat toen een nominatie kreeg voor de Marketing Literatuur Prijs. Het boek beschreef de toestand van media, marketing en merken in de toekomst van 2015 en Erwin volgde de ontwikkelingen in de eerste jaren op de voet. Nu blijkt dat zijn voorspellingen waarheid zijn geworden helpt hij mensen om zélf de toekomst trefzeker te voorspellen en heeft hij zijn voorspellingen voor 2020, 2030 en 2050 al weer klaar voor publicatie in het boek 'Utopia Manifesto 2050'. In 2009 stortte Erwin zich helemaal op Chatbots.org (http://www.chatbots.org), zijn wereldwijde industry portal op het gebied van intelligente kunstmatige karakters en in 2015 sloot hij zich aan bij het Bemer netwerk (http://yourfuture.bemergroup/nl) om mensen te helpen zichzelf te resetten: gezond, vitaal en creatief: helemaal klaar voor de toekomst! In 2017 zag hij de bezoekersaantallen van Chatbots.org weer flink stijgen en besloot dat het tijd werd voor de terugkeer naar het prachtige veld van humanlike AI.

Categorie
Tags

5 Reacties

    Robert

    (ik moet sowieso naar de site als ik het hele artikel wil lezen, helaas 😉 )


    13 februari 2006 om 13:58
    Erwin van Lun

    En hoewel de meesten het wel zullen weten, toch even voor de zekerheid: wie alleen een stilstaand logo ziet: CTRL-F5 doet de rest (in elk geval bij IE)


    13 februari 2006 om 20:07
    Eijkb

    Link matrixx werkt niet….


    13 februari 2006 om 20:08
    Erwin van Lun

    Nu wel! Thanks 🙂


    13 februari 2006 om 20:08

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!