IT-ers maken te weinig gebruik van emotie in advertenties

IT-ers maken te weinig gebruik van emotie in advertenties

IT-ers doen nog te weinig met emotie in commerciele boodschappen, Toch heeft het gebruik hiervan in marketingboodschappen een hogere waardering en is er hierdoor een intentie tot aanschaf van ICT-producten. Dit blijkt uit onderzoek naar B-to-B advertenties in de ICT branche, uitgevoerd door adviesgroep Communication Matters samen met de UvA.

Advertenties van grote softwarebedrijven worden redelijk gewaardeerd. Zodra een advertentie een hoge score behaalt op een vooraf geteste emotieschaal, blijkt de waardering echter beduidend hoger te liggen. Met name de zachte kenmerken van een organisatie en product dienen te worden gecommuniceerd, terwijl de branche meestal geen aandacht aan deze kenmerken geeft. IT-ers proberen vooral de besluitvorming te beinvloeden met productgerelateerde argumenten.Enkele tips die naar voren komen bij het plaatsen van een advertentie: geef geen al te ingewikkelde argumenten en taalconstructies, gebruik eventueel subtiele humor, communiceer realistisch, geef plaatjes en geen praatjes, gebruik beelden van mensen.

Bron:
http://www.marketing-online.nl/


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.