Is Flickr geschikt voor product marketing?

Is Flickr geschikt voor product marketing?

Is Flickr geschikt voor product marketing?



Ik heb me al eens eerder afgevraagd in hoeverre de online foto-community Flickr kan worden ingezet als marketinginstrument. Vandaag een interessant artikel van Hypergene MediaBlog over hoe iView Multimedia Flickr heeft ingezet voor product marketing:

(...) iView already utilizes participatory media on their site, including a user forum and a weblog. Last week, Shayne helped them launch a Flickr Pro photostream, and have since posted about 50 screenshots of the software in action. (...)

In het artikel wordt ingegaan op wat voor soort foto’s iView heeft geplaatst maar interessanter zijn de redenen waarom iView denkt dat het een geschikt instrument is voor product marketing:

  1. Awareness building, education and learning tool: Customers always want to see screenshots of a new application or photos of a new product. This Flickr feed gives iView’s customers a photo slideshow and web gallery highlighting features of the new product.
  2. Communication tool and feedback channel: Existing and potential customers can comment or provide feedback on each image/screenshot.
  3. Seeds of viral marketing: The Flickr photostream gives iView’s customers easy access to screenshots that they can share and repurpose on their weblog, personal media site, e-mails, newsletters, etc.
  4. Affinity, relationship building: It’s easy for iView’s customers to add any iView screenshot to their favorites or add iView as a Flickr contact to be notified for updates. (Perhaps, iView will create a group on Flickr next.)
  5. Customer communication channel: iView’s customers can subscribe to an RSS feed of iView’s Flickr photostream to get updates when new screenshots or images are added.
  6. Enhance company’s hub in the network: These images become part of Flickr’s massive photo database (also indexed by Google and Yahoo image search engines, we believe). This ensures that iView can build awareness for those customers searching the Web for images/information on digital asset management and cataloguing applications.

Bron:

http://www.hypergene.net/


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 7 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.