Is Flickr geschikt voor product marketing?

14 november 2005, 18:43

Is Flickr geschikt voor product marketing?

Ik heb me al eens eerder afgevraagd in hoeverre de online foto-community Flickr kan worden ingezet als marketinginstrument. Vandaag een interessant artikel van Hypergene MediaBlog over hoe iView Multimedia Flickr heeft ingezet voor product marketing:

(…) iView already utilizes participatory media on their site, including a user forum and a weblog. Last week, Shayne helped them launch a Flickr Pro photostream, and have since posted about 50 screenshots of the software in action. (…)

In het artikel wordt ingegaan op wat voor soort foto’s iView heeft geplaatst maar interessanter zijn de redenen waarom iView denkt dat het een geschikt instrument is voor product marketing:

  1. Awareness building, education and learning tool: Customers always want to see screenshots of a new application or photos of a new product. This Flickr feed gives iView’s customers a photo slideshow and web gallery highlighting features of the new product.
  2. Communication tool and feedback channel: Existing and potential customers can comment or provide feedback on each image/screenshot.
  3. Seeds of viral marketing: The Flickr photostream gives iView’s customers easy access to screenshots that they can share and repurpose on their weblog, personal media site, e-mails, newsletters, etc.
  4. Affinity, relationship building: It’s easy for iView’s customers to add any iView screenshot to their favorites or add iView as a Flickr contact to be notified for updates. (Perhaps, iView will create a group on Flickr next.)
  5. Customer communication channel: iView’s customers can subscribe to an RSS feed of iView’s Flickr photostream to get updates when new screenshots or images are added.
  6. Enhance company’s hub in the network: These images become part of Flickr’s massive photo database (also indexed by Google and Yahoo image search engines, we believe). This ensures that iView can build awareness for those customers searching the Web for images/information on digital asset management and cataloguing applications.

Bron:

http://www.hypergene.net/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    Tinus

    Ga bij jezelf na. Zou je hier, als je niet ‘in de marketing’ zat, aandacht aan schenken?


    14 november 2005 om 22:31
    media

    Als blogger of als (potentiele) klant?

    Ik zie wel toegevoegde waarde van het gebruik van Flickr op je website. Zoals in het artikel ook wordt gezegd: naast een forum, een weblog past zeker een Flickr account. Als alternatief voor het downloaden van een standaard productbrochure (als pdf) bijvoorbeeld. Gebruikers en potentiele klanten kunnen vragen en reacties plaatsen en daarmee anderen en het bedrijf helpen. Prima dus wat mij betreft.


    15 november 2005 om 06:36
    media

    Prachtig voorbeeld, dank voor de link Justien!


    15 november 2005 om 07:41

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!