iO Bureau van het Jaar bij Grand Prix Content Marketing Awards

31 oktober 2023, 21:00 4793 x gelezen

Op 31 oktober zijn de Grand Prix Content Marketing Awards uitgereikt tijdens een feestelijke ceremonie in B Building Amsterdam. De Originaliteitsprijs ging naar UvA met The Call van Totalspiel, de Merk van het Jaar Award ging naar het Rijksmuseum en de felbegeerde Bureau van het Jaar Award ging naar iO.

Dit artikel verscheen eerder bij MarketingTribune

De Awards werden uitgereikt aan de beste contentstrategieën van Nederland en belonen het structureel inzetten van content om bepaalde communicatie-, marketing- of salesdoelstellingen te halen.

De Bekroningen zijn beloningen voor specifieke categorieën binnen contentmarketing, waarbij primair op de uitvoering werd gelet. Uiteraard moet wel zijn onderbouwd waarom keuzes in creatie of distributie zijn gemaakt. De Bekroningen kennen twee hoofdcategorieën, te weten Creatie en Distributie. Elke hoofdcategorie is onderverdeeld in secties.

Hieronder een overzicht van de winnaars. De case-omschrijvingen en juryrapporten staan in de winnaarsspecial van MarketingTribune 18 en een uitgebreid beeldverslag van de uitreiking staat in MarketingTribune editie 19.

 

AWARDS B2B

GOUD

Komt goed!
Multicopy / C2B

ZILVER

Kees de Boekhouder
Kees de Boekhouder / Unlike

BRONS

MKB – Meer Met Energie
Vattenfall / iO

 

AWARDS B2C

GOUD

Future Money Talks
SNS / Born05

ZILVER

This is how Bol.com gets their audience to watch ads for 6 minutes straight!
Bol.com / Team5PM

BRONS

Would you steal from the devil?
Casillero del Diablo / C2B

 

AWARDS B2E

GOUD

Zorg voor morgen
Fundis / IDTV +

ZILVER

Op Koers
Damen Shipyards Group / Audio agency Airborne

BRONS

Retail Stories
NS Retail / Endeavour

 

AWARDS CAMPAGNE

GOUD

Dichter bij Vermeer
Rijksmuseum

ZILVER

Brandpower maakt het verschil
Kia / Havas

BRONS

Rijbewijsstruggles
CBR / Partout Digital

 

AWARDS JONGEREN

GOUD

Boekenweek van Jongeren x Storytime
Stichting CPNB / Stichting CPNB

ZILVER

Future Money Talks
SNS / Born05

BRONS

Kletskoker
De Kindertelefoon / iO

 

AWARDS NON-PROFIT

GOUD

De verdwenen SS’er
Kamp Amersfoort / iO

ZILVER

Waterschap Zuiderzeeland
Waterschap Zuiderzeeland / iO

BRONS

Podcast: het échte geheim van Tukkers
MarketingOost/ Twente Marketing

 

BEKRONINGEN CREATIE

AI Art

Zone Out Zone
Stimorol Benelux / SuperHeroes Amsterdam

Contentdesign

Online experience Dichter bij Johannes Vermeer
Rijksmuseum / Fabrique & Q42

Low-budget

The Call
Universiteit van Amsterdam / Totalspiel

Magazine

Mede
Kansfonds / Schrijf-Schrijf

Platform/Contenthub

Online experience Dichter bij Johannes Vermeer
Rijksmuseum / Fabrique [brands, design & interaction]

Podcast

De Verdwenen SS’er
Nationaal Monument Kamp Amersfoort / iO

Thought leadership

Markteffect Podcast Monitor
Markteffect

Video

Philips Sport Vereniging. Voor het leven.
Philips

Video short-form

Meet the Koffers – KLM
Kaliber Interactive

BEKRONINGEN DISTRIBUTIE
Distributiestrategie

Charlie for Gaia
Gaia / Integreate by DPG Media

Inzet influencers

Boekenweek van Jongeren x Storytime
Stichting CPNB / StudioM

Inzet partnerships

Team Lewis Makes It Real met Medite Smartply en SintLucas
Medite Smartply / Team Lewis

Inzet PR

Vakmanschap voorbij het pensioen: een PR-triomf voor KlusHeeren
KlusHeeren / Marcommit

Inzet social media

Op z’n Dumpert’s: wat moet je doen bij een NL Alert?

Ministerie van Justitie en Veiligheid / Initiative, HvdM, Mediahuis, OpenNow

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!