Inzicht in websitebezoek autobranche

Inzicht in websitebezoek autobranche

Nedstat en AUTODATA Nederland zijn een samenwerking gestart om bezoek aan websites in de autobranche beter inzichtelijk te maken. Het Autodata CarDesk systeem zal een directe link gaan krijgen naar Nedstat Pro. Daarmee zullen bezoekgegevens van de websites direct en helder beschikbaar zijn voor de bij AUTODATA Nederland aangesloten bedrijven.

De statistieken zijn met Nedstat Pro 24 uur per dag live te bekijken vanaf elke computer met internetverbinding. Zo is onder andere te zien welke websitepagina’s het meest bezocht worden, waar bezoekers vandaan komen, via welke zoekmachine ze op de site zijn gekomen en ook hoe ze door de site navigeren. Heldere grafieken en tabellen brengen de gegevens overzichtelijk in beeld.

Het is de bedoeling dat de samenwerking zal leiden tot een branche barometer waarbij automotive bedrijven website bezoekgegevens kunnen vergelijken met branche gemiddelden.

Nedstat heeft binnen de automotive branche al ruime ervaring met klanten als Alfa Romeo, ANWB, Audi, AutoOnline, BMW, BOVAG, Fiat, Ford, Kia, Lancia, Lease Plan, Peugeot, Renault, SEAT en Volkswagen.

Michael Kinsbergen, algemeen directeur van Nedstat: “Wij zijn erg verheugd om met een professionele onderneming als AUTODATA Nederland te gaan samenwerken. Samen kunnen we een belangrijke bijdrage leveren aan de professionalisering van internet als marketing en communicatie instrument binnen de autobranche.”

Wil Brouwer, algemeen directeur van AUTODATA Nederland, ziet de samenwerking als resultaat van de gerichte vraag uit de markt: “Steeds vaker kregen we te horen bij de internettrainingen die we in ons bedrijf of op locatie geven, dat men graag wilde weten of de auto-site (nog) aan de vraag voldeed. Moet ik iets w?l, of nou juist n?et op m’n site veranderen. Kortom, is mijn aanpak goed en wat kan ik er verder mee? Met die vragen zijn we aan de slag gegaan en kwamen we bij Nedstat uit.”

Bron:
http://www.persberichten.com/


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.