Internetsuper Albert.nl groeit nog steeds

Internetsuper Albert.nl groeit nog steeds

De internetsuper Albert heeft ten opzichte van de eerste vijf periodes van 2002 een omzetgroei van 40% behaald. De gemiddelde klant besteedt al 130 euro per order en ook het aantal orders is toegenomen.

Het minimumbestelbedrag is 50 euro. De basiskwaliteit van de websuper is verbeterd en het winkelen is versneld.Ervaren klanten kunnen nu in twaalf minuten bestellen, tegen zes maanden geleden een besteltijd van wel een half uur. Daarnaast is er heel veel te bestellen, de basketsize is groot, zo laat directeur websuper Hans Blom weten. De service naar de klant toe is verbeterd. Om de klanten ervan te overtuigen dat de versproducten van goede kwaliteit zijn, krijgt een nieuwe klant bij een eerste bestelling een of ander versproduct cadeau. Dan zien de mensen dat de kwaliteit goed is. Het contact met de klanten is geintensiveerd. Er is e-mailnieuwsbrief en sinds kort heeft Albert.nl een eigen folder. Ongeveer driekwart van de omzet komt van Albert Heijn. De rest komt van de andere Ahold-winkels, zoals Deli XL, Etos of Gall & Gall. Albert.nl doet veel om de klanten te krijgen en te houden. Na de eerste bestelling worden de klanten gebeld om te vragen hoe de levering en het bestellen is bevallen. Ook het bezorggebied wordt uitgebreid.

Bron:
Food Magazine nr. 6, p. 26, 2,5 p.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.