Internetstrategie Reed Elsevier is succesvol

Internetstrategie Reed Elsevier is succesvol

Reed Elsevier heeft over 2002 ruim 1,6 miljard euro met internetdiensten omgezet, een kwart van de totale omzet van de uitgever. Dat is wel minder dat Amazon (4 miljard euro), maar meer dan veilinghuis Ebay (1,2 miljard euro).

De operationele marge van de online activiteiten komen op een lucratieve 22%. Daarmee is Reed Elsevier nagenoeg het enige mediaconcern dat zijn winstgroei (voor goodwill en buitengewone posten) nog in dubbele cijfers schrijft.Topman Crispin Davis verwacht dat de winst in 2003 met ten minste 10% zal groeien. Davis heeft al veel en blijft ook veel in internet investeren. Het is de bedoeling dat de omzet de komende jaren nog wordt vergroot en dat de groei voor een groot deel uit nieuwe internetactiviteiten komt. In de VS is enkele jaren geleden een bunker gebouwd met twee petabytes aan opslagruimte voor de verschillende databases. Een noodaccu moet ervoor zorgen dat de informatie altijd beschikbaar blijft. Read Elsevier heeft onder meer Mead Data Central en LexisNexis overgenomen. 1.800 tijdschriften met 6 miljoen artikelen zijn continu online. Op jaarbasis worden door meer dan 3 miljoen wetenschappers 140 miljoen artikelen gedownload.

Bron:
Fem Business nr. 26, p. 12, 2,5 p.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.