Internetreclame vergroot herkenning tv-reclame

Internetreclame vergroot herkenning tv-reclame

Uit verschillende cross-media studies van Dynamic Logic blijkt dat mensen zich een tv-commercial beter herinneren als de adverteerder ook reclame maakt via internet. Vooral de merknaam blijft dan goed hangen. Internetreclame verbetert het vermogen van consumenten om merk en reclame met elkaar in verband te brengen.

TV and Online Advertising Demonstrate Unique Strengths

De invloed van online reclame op het koopgedrag blijkt minder groot te zijn. Volgens de onderzoekers komt dat doordat de be?nvloeding tot aankoop moeilijker te sturen is.

Bron:
http://www.dynamiclogic.com/

Via:
http://medialog.blogspot.com/


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • De invloed van online reclame is nog niet groot... Omdat online reclame nog geen geheel is met bijvoorbeeld TV ad's. Het mist een frame, een logische verbinding. In en van de andere log's zie ik een overzicht van commercials online. Los van de Pepsi's en andere opvallende (of ze succesvol zijn weet ik niet) commercial, TV is een grof schot hagel en internet een mogelijkheid om één op één met je consument te geraken. Die mogelijkheid wordt weinig of niet benut.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.