Internetoplossing voor opschonen en verrijken van adresbestanden

29 maart 2003, 10:24

Er is voor het eerst een online data-opschoningsoplossing gelanceerd in Nederland. De volledige dienstverlening is beschikbaar: data-cleaning, adresverificatie, de-duplicatie en verrijking met de MOSAIC Consumentengedrag Database.

De oplossing, Experian Intact genaamd (www.experianintact.nl), is ontwikkeld om niet-technische gebruikers snel in staat te stellen gegevens op te schonen en te verrijken. De gratis applicatie werkt als een ?wizard? die de klanten helpt om gegevens die moeten worden opgeschoond te identificeren en deze gegevens op de veiligst mogelijke wijze naar Experian?s servers over te zetten, op te schonen en terug te sturen.

De klant ontvangt een gratis data-audit rapportage over de kwaliteit van het bestand. Daarna worden bestanden binnen 24 uur opgeschoond teruggestuurd. Ook kan verrijking plaatsvinden met gegevens uit de MOSAIC Consumentengedrag Database.

Volgens Hans Gillis, adjunct-directeur Target Marketing, assisteert Intact bedrijven bij het zich conformeren aan artikel 11.2 van de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Het artikel schrijft voor dat de eigenaar van een adressenbestand moet zorgen dat de informatie up-to-date blijft.

?Bovendien is Intact de start van een hele serie nieuwe e-marketingdiensten in Nederland. Daarbij maken we gebruik van de ontwikkelingskracht die we hebben als Experian International. We brengen een verandering teweeg in de hele data-management industrie?, aldus Gillis.

Experian Intact beschikt over een aantal referentiedatabases, zoals een adresdatabase, de DDMA Infofilter adres-, telefoonpreferentie en Nabestaandenbestand en de MOSAIC Consumentengedrag Database. Experian Intact beleefde in 2002 zijn primeur in Engeland en heeft sindsdien meer dan 800 miljoen records opgeschoond.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!