Internetmarkt blijft groeien

Internetmarkt blijft groeien

Ondanks het feit dat de internethype voltooid verleden tijd is, heeft het medium internet wel degelijk toekomst. Uit gegevens van onderzoeksbureau Jupiter Research, onderdeel van CyberAtlas, blijkt dat de investeringen in online advertising de komende jaren gestaag zullen groeien.

In 2002 bedroegen deze investeringen 5,6 miljard dollar en dit bedrag zal in 2003 oplopen tot naar schatting 6,2 miljard dollar, een stijging van 7,4%. In 2007 zal de markt voor online-advertising zijn doorgegroeid tot circa 14 miljard dollar.

Hiermee is online-advertising, na advertising op de Spaanstalige televisie, het snelst groeiende advertentiesegment.Wat betreft het internetgebruik onder de bevolking, bestaan er binnen Europa grote verschillen. Nederland telt momenteel 6,8 miljoen internetaansluitingen op een bevolking van 16 miljoen mensen. Hiermee staat Nederland, samen met onder meer Groot-Brittannie en Zweden, in de top-5 van Europa. In de toekomstige EU-lidstaten ligt het internetgebruik nog veel lager en hier lijken dan ook goede perspectieven te liggen voor Nederlandse internet- en automatiseringsbedrijven.

Bron Marketing Tribune nr. 3, p. 21, 1 p. 18-02-2003


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.