Internet verbetert resultaat brandingcampagnes

Internet verbetert resultaat brandingcampagnes

Online advertising als integraal onderdeel van een branding campagne vergroot het bereik, bovendien neemt de merkbekendheid toe. Dit volgens onderzoek van de European Interactive Advertising Association (EIAA). De organisatie voor webvertisers onderzocht zes grote Duitse brandingcampagnes op het gebruik en de effecten van cross media, waaronder campagnes van Sony Ericsson, E-Plus, en OB. Het gebruik van internet in een campagne voegt 16 procent bereik toe, bovenop een televisiecampagne (48 procent bereik).

Internet heeft volgens de onderzoekers ook een merkopbouwend effect. Puur online adverteren veroorzaakt een groei in de merkbekendheid van 4,7 procent. Televisiereclame is goed voor een groei van 21,7 procent. Een combinatie van beide media zorgt echter voor een groei van 31,2 procent. De bedoeling van het onderzoek is duidelijk: de EIAA hoopt dat de onderzoeksresultaten bijdragen tot een groei van het online aandeel in de totale marketingbudgetten.

EIAA werd opgericht door onder meer Adlink, AOL Europe, Ip-web.net (RTL Group), Lycos Europe, MSN Europe, Tiscali, T-Online en Yahoo! Europe. Voorzitter van de club is Michael Kleindl, tevens directeur van Adlink. (19 NOV 2003)


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.