Interactieve marketing wint aan belang in 2005

Interactieve marketing wint aan belang in 2005

De integratie van internet en e-commerce in de marketingbranche heeft in 2005 aan belang gewonnen. Uit de Grote Marketing Enquete 2005 blijkt bovendien dat 34% van de marketeers weer gelooft in de integratie van oude en nieuwe media, vorig jaar was dat nog 18%. Marketeers blijven een deel van hun financiele middelen in de richting van internet verschuiven: dit geldt voor bijna tweederde van de marketeers. De internetmarketing concentreert zich met name op corporate websites, actiematige websites en in mindere mate op e-mailmarketing, online advertising en zoekmachinemarketing.

Bedrijven die aan internetmarketing doen, schatten dat het aandeel hiervan binnen het totale marketingbudget zo`n 29% bedraagt. De bedrijven die aan online-advertising doen (41% van het totaal aantal geenqueteerde bedrijven) reserveren hiervan gemiddeld 23% van hun totale marketingbudget. Gespecialiseerde interactieve marketingbureaus profiteren overigens slechts in beperkte mate van de toenemende aandacht voor hun tak van sport. In zo`n 80% van de gevallen bepaalt de organisatie zelf de te volgen strategie; pas in de volgende fase gaan de marketeers op zoek naar een gespecialiseerd bureau.

Bron:
Tijdschrift voor Marketing, donderdag 1 september 2005, nr. 9, p. 45; 3 p.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.