Innovatieve mediagebruiker is bereid om te betalen voor TV zonder reclame

18 juli 2004, 06:26

De intensieve en innovatieve mediagebruikers (de zogenaamde media-savvy consumenten) gooien de traditionele visuele media niet overboord, zij blijven naar de film gaan en dvd’s kopen, maar hun inherente neiging om te experimenteren zou grote gevolgen kunnen hebben op de manier waarop media-aanbieders in de toekomst zaken doen, aldus In-Stat/MDR.

Dit high-tech marktonderzoekbureau kwam tot de ‘media-savvy’ consumenten, die steevast een breedbandconnectie hebben, ze verminderen hun abonnementen op filmkanalen en kiezen steeds vaker voor Video-On-Demand of Pay-Per-View. 30 procent van de respondenten, vooral uit de hogere inkomstenklasse, kijkt dit jaar minder televisie in vergelijking met vorig jaar en 42 procent is bereid om te betalen voor een TV zender zonder reclame. Bijna de helft heeft hier 5 dollar of meer per maand voor over. De meesten hebben ook reeds films gedownload en dvd’s gebrand.

Bron:

http://www.instat.com/

Via:

Nieuwsbrief 6-minutes

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!