IBM-model voorspelt surfgedrag klant

IBM-model voorspelt surfgedrag klant
, ING Groep
@evr

Een Isra?lische wetenschapper heeft een techniek ontwikkeld waarmee klantgedrag op een website kan worden voorspeld op basis van een enkele aankoop. Amit Fisher, onderzoeker van IBM in Haifa, zegt in de Financial Times dat webwinkels met zijn model nauwkeurig de levenslange klantwaarde kunnen berekenen.

Het unieke van het model van Fisher zit in de voorspellende kracht bij het eerste bezoek, waarna la met een behoorlijke mate van zekerheid kan voorspeld worden hoe de klant zich in de toekomst zal gedragen. Het model baseert de voorspelling op het gedrag van andere klanten. De reeds bestaande modellen hebben eerst een serie bezoeken of aankopen per individuele klant nodig. Met deze technologie is het voor webwinkels mogelijk verzoeken van de meest waardevolle klanten met voorrang te behandelen.

Bron:
FEM Business


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.