I love bumperkleven

19 september 2005, 08:01

Voor de snelheidsduivels die ‘I love 50 km / uur’ of ‘I love afstand houden’ nu al zat zijn heeft Silvan Jongerius uit Waddinxveen inmiddels een antwoord klaarstaan op zijn website postbus44.nl. Voor een paar euro heb je alternatieven die verkeerspiraten meer op het lijf geschreven zijn: I love bumperkleven, I love 180 km/uur en I love rechts inhalen.

Het is Jongerius bedoeling om minister Peijs met haar enorme budgetten te kijk te zetten. Hij zegt zelf: “Het is natuurlijk geenszins mijn bedoeling om aan te sporen tot slecht rijgedrag, maar deze mierzoete overheidscampagne kan ?cht niet.”

Lianne van der Kruk is sinds juni 2007 werkzaam bij ilse media dochter newrulez 'the youth interaction company'. newrulez is een 'mediabedrijf nieuwe stijl', waar wordt geopereerd op het raakvlak tussen marketing en media. Newrulez ontwikkelt en exploiteert sites voor en door jongeren, waaronder onder andere: Kaboem.nl, Cu2.nl, Shopgirl.nl, Fancy.nl, Extrafris.nl, Partyscene.nl en Girlscene.nl. Voordat zij aantrad bij newrulez was Van der Kruk werkzaam bij ilse media in diverse marketing en development functies. In de laatste vier jaar als manager marketing en communicatie. Projecten: Invoering nieuwe Corporate ID voor ilse media (de vingerafdruk) Opzetten & ontwikkeling cursus Crossmedia A in samenwerking met SRM (start januari 2007) Consumenten marketingcampagne voor Startpagina (de fluisteraar, het restaurant en acupunctuur commercials, 2006) Sponsoring van de Dam tot Damloop door Startpagina Alle persberichten van ilse media Opzet van STIR en verdere ontwikkeling (mede-initiatiefnemer en oud bestuursvoorzitter) ilse media events: ilse media offline (2005) en ilse media 2.0 (2006) Sponsoring door ilse media van Picnic '06 TV-campagne voor ilse mail (januari 2004) Zoek het zomerwoord - zoekactie op ilse.nl (2003) Aanlevervoorwaarden - onderhandelingen tussen 5 internetexploitanten en PMA digital Voordat ze bij ilse media kwam werken werkte Lianne van der Kruk in Moskou bij Independent Media. Daar viel de website van de Moscow Times (www.themoscowtimes.com) onder haar verantwoordelijkheid. "Ik heb letterlijk met de voetjes in de modder de ins en outs van internet geleerd. Zakendoen met een Russische programmeur, die al mijn mailtjes eerst door een vertaalprogramma moest halen leerde mij een stuk meer over mijn eigen vak: communicatie. Wil je leren to the point te communiceren? Dan is dit echt een aanrader :-)"

Categorie
Tags

12 Reacties

    finzend

    Geenstijl was twee weken eerder hiermee, ben dus benieuwd hoe Silvan op het idee kwam, of is er sprake van een samenwerking?


    19 september 2005 om 08:56
    Tobias

    Afgezien van het feit dat die Silvan niets origineels heeft verzonnen, is het wel een schot voor open doel om met zo’n tegenhanger van de ‘I Love’-overheidscampagne te komen. Met andere woorden; iedereen had dit wel kunnen verzinnen.


    19 september 2005 om 11:50
    Anders

    Dat zeggen er ook veel van de paperclip, het werk van Mondriaan en startpagina.nl.


    19 september 2005 om 11:54
    marc

    het leuke van deze actie is dat je op de weg meteen de patjepejers kunt onderscheiden van de gewone weggebruikers.


    19 september 2005 om 12:22
    media

    Kom net thuis, zet mijn RSS-reader aan en zie dit bericht op werkelijk tal van nieuwssites voorbij komen. De PR heeft hij dan toch wel weer beter gedaan dan de jongens van Geenstijl.


    19 september 2005 om 12:30
    Tonie

    Ambroos en Co. zijn een stel jankerts.

    Ten eerste moet als je een ‘geweldig idee’ hebt actie ondernemen, want anders zou iemand anders wel eens met een vergelijkbaar idee er vandoor kunnen gaan.

    Ten tweede was die ‘parodie’ zo cliche, zo onorigineel, dat er waarschijnlijk wel meer mensen op dit ‘lumineuze’ idee zijn gekomen. Daarnaast bestaan er al decenia lang parodieën op de I love [insert willekeurig iets].

    En verder zijn de heertjes ook niet vies van het na-apen of kopiëren zonder bronvermelding, dat dit wel erg hypocriet overkomt.


    19 september 2005 om 12:36
    De Mol

    Sowieso is het een idee wat een hoop mensen kunnen bedenken. Ik zat zonder GS gelezen te hebben ook al de anti-stickers te bedenken.


    20 september 2005 om 07:53
    Tobias

    @Anders Floor; toen ik het met een paar mensen over deze campagne sprak, waren er al een paar die met dat soort alternatieven kwamen, nog voor dat GeenStijl en Postbus44 er mee kwamen. Deze ‘orignaliteit’ past dus niet in het rijtje startpagina.nl en Mondriaan waarvan “iedereen het wel had kunnen verzinnen”.

    De PR van Postbus44 was inderdaad beter.


    20 september 2005 om 17:25
    carlo

    beter goed gejat dan slecht verzonnen!

    Beetjejammer dat de boys van GS er geen commercieel slaatje uit geslagen hebben en nu gaan lopen vitten op Postbus44


    6 oktober 2005 om 08:25
    sjim

    Wat een nuchtere boerenlul is die Silvan zeg. Waarschijnlijk heeft hij nog nooit van het woord ‘humor’ gehoord. Het gaat hier juist om de kracht van het overdrijven, meneer Jongerius neemt het maar al te serieus en voelt zich meteen betuttelt door de overheid. Ik vind het juist goed dat de regering eens een andere, vernieuwende insteek zoekt.

    Daarnaast is hij bedroevend onorigineel.


    13 oktober 2005 om 14:49
    Christophe

    Pffff Die ‘Silvan’ is écht hét toppunt van ronduit belachelijk zijn!

    Komaan, wat is hier dit nu voor flauwekul! Jaarlijks vallen er zoveel slachtoffers in het verkeer door hardrijders. Jaarlijks zovele families en vrienden van slachtoffers die het leven lieten in een verkeersongeval.

    Nu gaat Silvan hardrijders nog wat stimuleren om snel te rijden.

    Ronduit belachelijk is die Silvan, een persoon die denkt dat hij het warm water heeft uitgevonden.

    Hij weet totaal niet eens wat autorijden inhoud en welke gevaren autobestuurders dagelijks tegenkomen.

    Ik zou niet graag in hem zijn schoenen staan


    4 november 2006 om 15:04
    ary

    Leuk om zo’n nep stikker te lezen als je kind net is dood gereden door een van die achtelijke.


    14 januari 2008 om 21:41

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!