Hyvers publiceren nu ook hun merken

1 november 2006, 13:07

Hyvers, leden van het social network Hyves kunnen sinds kort ook hun favoriete merken toevoegen aan hun profiel. Deze merken zijn vervolgens zichtbaar voor anderen. Merken zijn al zeer lang een onderdeel van de menselijke identiteit. In de fysieke wereld is dit al generaties duidelijk te zien aan bijvoorbeeld kleding, schoenen, zonnebrillen, mobiele telefoons, auto’s, geurtjes of sportclubs maar merken krijgen nu dus ook voet aan de grond in het virtuele profiel van mensen. Overigens is dit ook iets mensen graag willen. In februari gaf ik een overzicht van merken op Hyves die waren opgezet en werden onderhouden door consumenten. De grootste merken hyve was toen H&M met 11.259 leden. Inmiddels staat de teller voor deze hyve op 39307 leden. Op elke profielpagina van elk lid staat een special icon van de H&M hyve. Iets dat de leden er dus zelf hebben opgezet. Merken krijgen een plekje in Social Networks maar op een totaal andere manier dan met adverteren. Leuk om te zien hoe dit zich nu ontwikkelt.

Erwin van Lun
Futurist, CEO & Founder Chatbots.org, Bemer partner bij Your Future Is Now!

Futurist Erwin van Lun startte op MarketingFacts in 2005, direct na publicatie van zijn boek "Van Massamerk naar Mensmerk" dat toen een nominatie kreeg voor de Marketing Literatuur Prijs. Het boek beschreef de toestand van media, marketing en merken in de toekomst van 2015 en Erwin volgde de ontwikkelingen in de eerste jaren op de voet. Nu blijkt dat zijn voorspellingen waarheid zijn geworden helpt hij mensen om zélf de toekomst trefzeker te voorspellen en heeft hij zijn voorspellingen voor 2020, 2030 en 2050 al weer klaar voor publicatie in het boek 'Utopia Manifesto 2050'. In 2009 stortte Erwin zich helemaal op Chatbots.org (http://www.chatbots.org), zijn wereldwijde industry portal op het gebied van intelligente kunstmatige karakters en in 2015 sloot hij zich aan bij het Bemer netwerk (http://yourfuture.bemergroup/nl) om mensen te helpen zichzelf te resetten: gezond, vitaal en creatief: helemaal klaar voor de toekomst! In 2017 zag hij de bezoekersaantallen van Chatbots.org weer flink stijgen en besloot dat het tijd werd voor de terugkeer naar het prachtige veld van humanlike AI.

Categorie
Tags

10 Reacties

    Dennis Hoogervorst

    Een paar jaar geleden kreeg ‘Branddating’ veel publiciteit (het zoeken naar een date op basis van de merkvoorkeuren van singles), maar de site lijkt nu niet meer te bestaan. Springt Hyves nu in dat gat?


    1 november 2006 om 13:24
    Anne

    Ik kan me herinneren dat er een paar jaar geleden een online datingservice was die draaide om merken… jij gaf aan wat je favoriete merken waren en probeerde te matchen met iemand met een vergelijkbare smaak… ben alleen even de naam kwijt. Maar goed, bewijst eens te meer dat Lovebrands ijzersterk zijn!


    1 november 2006 om 13:25
    ErwinVanLun

    Marco, jij weet hier alles van. Het woord is aan jou! 🙂


    1 november 2006 om 13:31
    Marijn

    Ik kan me die datingsite ook nog wel herinneren. Kennelijk niet erg succesvol geweest…


    1 november 2006 om 14:26
    victor

    dat was branddating.nl

    nooit meer van gehoord


    1 november 2006 om 14:31
    ErwinVanLun

    Dat zou kunnen idd. Blijkbaar niet de goede formule gevonden.

    Ik vraag me ook af in hoeverre mensen elkaar zullen gaan vinden op Hyves via merken. Het is denk ik meer de kracht van de uitstraling die personen hebben en dat hiermee overbrengen op het merk (op dit moment) en niet zozeer de actie die ze vervolgens ondernemen (dating = ook actie)

    Misschien vinden hele kleine niche-merk liefhebbers elkaar zo wel. Het zal nog blijken…


    1 november 2006 om 14:48
    Mike van Hoenselaar

    Er is 1 naam niet weg gehaald. Misschien wel zo zorgvuldig om dat ook even te doen.


    1 november 2006 om 16:22
    ErwinVanLun

    heel scherp. Dank!


    2 november 2006 om 07:32
    Matthijs Rouw

    Geniaal! .. Het gaat niet om het elkaar vinden vanwege een merk, lijkt me ..

    Naast het gebruiken van mensen als reclame uithang-bord door grote geprinte merken op de borst worden nu ook Hyves pages reclame-uithangbordjes .. Je werkt zo het ‘mee-too’ effect ontzettend in de hand, want als je vriendjes en vriendinnetjes het op hun Hyves hebben .. sja ..

    Daarnaast is het alsof ze bij hun brievenbus in plaats van een ‘Nee / Nee’ sticker meerdere stickers hangen met ‘Graag folders over H&M hier deponeren’ .. Volgens mij, als dit aan slaat, kan hyves zeer gemakkelijk adverteerders gaan vinden ..


    2 november 2006 om 08:01
    ErwinVanLun

    @Matthijs: De vraag is natuurlijk of merken zichzelf ‘adverteerders’ zullen blijven noemen. Het gaat veel meer om merkfans faciliteren in plaats van adverteren (letterlijk: heel hard roepen). Ik denk het zelf van niet.


    2 november 2006 om 09:45

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief