Huismerk neemt plaats in van A-merk
Een groot aantal supermarkten vervangt, sinds Albert Heijn een prijzenoorlog ontketende, massaal A-merken voor huismerken. Edah neemt hierin het voortouw.
Het aantal huismerk-producten verdubbelt in 2004 tot 1300, waardoor het huismerk bijna 20% van het assortiment zal vormen. Tegelijkertijd schrapt Edah om ruimte te creeren een aantal A-merken. `Edah gaat terug naar zijn wortels`, aldus woordvoerder Frits Kremer. Edah was in de jaren tachtig wat de Lidl, Aldi, Deen en Jumbo nu zijn. Moederbedrijf Laurus wil met Edah marktaandeel terugwinnen door naast het huismerk ook het C-merk in te zetten. Deze producten zijn nog iets goedkoper dan het huismerk en van iets minderekwaliteit. Ook Albert Heijn geeft het huismerk en Euroshopper een prominentere plek in de schappen. Daarnaast is
het aantal Euroshopper-producten uitgebreid van 270 naar 350.
Bron: de Volkskrant