Je bekijkt een artikel van BBP
partner

HOOG.design: first party data succesvol

Na een meer dan geslaagde pilot zet HOOG.design vol in op first party data. Dat het luxe inspiratieplatform de waarde van deze nieuwe formule op het gebied van adverteren nu al onderkent en omarmt past bij het innovatieve karakter van het bedrijf dat zich succesvol weet te onderscheiden in de wereld van high-end wonen.

BBP
6 april 2023, 13:14 556 x gelezen

Met de start van HOOG.design jaren geleden, schudde Maarten van den Hoogen de wereld van de bestaande luxe woonbladen wakker. Nu, zo’n zeven jaar later, is zijn inspiratieplatform niet meer weg te denken. Sterker nog, het licht rebelse bedrijf is een voorloper geworden.

“De bladen zijn ons met hun online activiteiten massaal aan het kopiëren, maar achter een slechte kopie, zit geen gedachtegoed”, aldus Maarten, die met HOOG.design een online rustpunt wist te creëren waar luxe tuin- en wooninspiratie bij elkaar komen en waar advertenties wel meetbaar zijn.  “En dat kan met een advertentie in een woonblad niet. Wij geven onze partners inzicht in hun cijfers en denken – op basis van onze kennis en ervaring – met ze mee.

“Wij zetten niet in op de massa, maar op kwalitatief bereik.”

Verbluffende resultaten

HOOG.design is daar zichtbaar waar de consument start met de oriëntatie voor het bouwen van een villa of luxe appartement: op Funda, op Pinterest – waar HOOG.design 24 miljoen views per maand heeft –, op Google en op Google afbeeldingen. Ook maakt het platform gebruik van first data party. Een pilot met een specialist in luxe zwembaden bevestigde wat Van den Hoogen en het team van veertien gepassioneerde medewerkers al vermoedden; de resultaten zijn verbluffend. “Onze bezoekers zijn geïnteresseerd in luxe wonen, dus met die data heb je direct de doelgroep te pakken. Deze bezoekers kregen later, bijvoorbeeld op Facebook, de advertentie van de zwembadenspecialist te zien. Op die manier zetten wij niet in op de massa, maar op kwalitatief bereik. Het succes van de campagne? Die was groot. Thermostar kreeg 24 aanvragen binnen, verkocht twee zwembaden en heeft nog verschillende gesprekken lopen. Dat was voor ons de bevestiging dat we de juiste koers hebben ingezet. Gerichter dan dit kun je de klant niet bereiken.”

Only the best

HOOG.design wordt gezien als een Michelingids voor luxe wonen. Een platform waar de consument heerlijk kan wegdromen bij luxe inrichtingen, hoogwaardige exterieurs, droomtuinen en absoluut vakmanschap. Het platform hanteert de slogan ‘only the best’, wat in duidelijk taal aangeeft dat alleen de top van de markt een plek vindt op HOOG.design. Maarten: “Dat geldt voor een vloerenspecialist, maatwerkbouwer en een interieur architect. Onze lat ligt hoog. Dat geldt ook voor ons als bedrijf zelf. We willen de beste zijn. In onze samenwerking met onze partners en vakmensen, onze dienstverlening, onze campagnes en ook met de high-end interieurboeken die we maken.”

Foto: Maarten van den Hoogen

Wij zijn een onafhankelijk B2B-mediabedrijf en al ruim 10 jaar gespecialiseerd in het bieden van relevante vakinformatie. Via crossmediale platforms richten wij ons op ondernemers en professionals in de Nederlandse marketingsector, de e-commerce sector en in customer contact centers. Daarnaast is BBP Media internationaal actief als informatieleverancier in de e-commerce markt. Inmiddels heeft de organisatie met een leidend global congres en een drietalige website een aanzienlijke internationale positie opgebouwd. Samenwerking met branchepartijen zoals verenigingen en associaties, is een kerncompetentie van BBP Media.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!