Hoger bereik dagbladen door krantensites

20 september 2004, 03:56

Uit recent onderzoek uitgevoerd door TNS NIPO in opdracht van PCM Dagbladen blijkt dat gelijktijdige inschakeling van een krantensite naast het dagblad resulteert in een groot toegevoegd bereik.

Bij Algemeen Dagblad en NRC Handelsblad stijgt het netto bereik zelfs met meer dan 50%. Onder de doelgroep 18-35 jaar wordt het bereik van deze titels zelfs twee keer zo groot. Op basis van de huidige praktijk is uitgegaan van de combinatie van ??n plaatsing in de krant en een twee weken durende campagne op de krantensite.

Het onderzoek is uitgevoerd onder personen van 18 jaar en ouder. Het vond plaats in twee veldwerkgolven, ??n vanaf half april tot half mei op basis van telefonisch onderzoek (CATI) en ??n via de computer thuis (CAPI), in de periode eind mei begin juni. De totale steekproef van deze twee voorjaarsgolven is 3.666.

Weging vond plaats op basis van de populatieverdeling naar geslacht, leeftijd, regio, opleiding, positie in het huishouden en computergebruik. Deze weging heeft geresulteerd in een onderzoeksbestand dat representatief is voor alle Nederlanders van 18 jaar en ouder.

Bron:

http://www.cebuco.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!