Hoe realiseer je 100.000+ e-book downloads?

Peter bouwde zijn bedrijf volledig op het inbound marketing en contente marketing gedachtegoed. In deze aflevering vertelt hij hoe.

12 juli 2023, 07:00 1503 x gelezen

Peter Mecklenfeld heeft niet alleen groene vingers. Sinds de oprichting van zijn hoveniersbedrijf is hij erg betrokken bij zijn eigen marketing. Hij loopt daarin voorop binnen zijn branche en bouwde zijn bedrijf uit op basis van het inbound marketing en content marketing gedachtegoed. Naast zijn hoveniersbedrijf bouwde hij ook het content platform Florum, waarop hij onder andere ook producten verkoopt.

In deze aflevering van de Inbound4Cast praat ik met Peter Mecklenfeld over hoe hij zijn bedrijf heeft opgebouwd op basis van inbound marketing en content marketing.

We bespreken onder andere…

  • Leads kopen versus zelf genereren
  • Starten met lead generatie
  • Het bouwen van een kennisbank met 1000+ artikelen
  • Hoe converteer je marketing leads naar klanten?
  • Starten met het aanbieden van e-books
  • Hoe het veranderen van 1 woordje een bizarre impact op conversie kan hebben
  • Wat doe je als je mailbox ineens helemaal vol zit met leads?
  • Werkt lead generatie nog steeds?
  • Starten met content marketing
  • Geen aannames maar alles testen
  • Eerst een audience bouwen en dan zoeken naar verdienmodellen
  • Hoe vind je nieuwe verdienmodellen als je marketing machine goed draait?
  • Het geheim van goede upselling
  • Met welke kanalen is Peter wel en niet succesvol
  • User generated content en case studies
  • Het geheim van succesvolle lead generatie

Luisteren kan ook via Spotify, YouTube of Inbound4Cast.com.

Jerrel Arkes
B2B organic marketing consultant bij B2Brands

B2B marketing is veranderd. Lead generatie kent steeds meer uitdagingen. Kopers kiezen vaak al voordat de buyer journey is gestart. Wat betekent dat voor jouw aanpak? Ik help vanuit B2Brands kennisintensieve B2B bedrijven van strategie tot uitvoering met de creatie en distributie van impactvolle content. Daarmee transformeren we jouw bedrijf naar een sterk merk. Ik geloof daarbij in de kracht van organisch groeien (organic marketing). Sinds 2008 heb ik hier vele MKB en enterprise organisaties mee geholpen. Sinds 2024 doe ik dit vanuit B2Brands.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!