Je bekijkt een artikel van Invenna
partner

Hoe Mediahuis miljoenen klantinteracties personaliseert met Journey Orchestration

Dagelijks brengt Mediahuis actueel nieuws naar miljoenen lezers. Sinds 2014 versterkt het bedrijf zijn positie in de journalistiek met meer dan dertig nieuwsmerken, verspreid over vijf landen, waaronder titels zoals Gazet van Antwerpen, NRC, en The Herald. Met een sterke focus op onafhankelijke kwaliteitsjournalistiek, bouwt Mediahuis ook aan een diepgaande relatie met zijn lezers en klanten.

28 november 2024, 08:30 1027 x gelezen

Door de jaren heen heeft Mediahuis door internationale overnames en strategische samenwerkingen veel klantdata verzameld, verspreid over verschillende systemen. De uitdaging? Een gefragmenteerde data-architectuur waarin belangrijke klantinformatie niet centraal beschikbaar is. Om klanten optimaal te bedienen, persoonlijk te benaderen, en langdurig te binden, moest Mediahuis deze data omzetten naar bruikbare, centrale inzichten die afdelingen als customer service, marketing en sales kunnen inzetten.

De rol van het Invenna Customer Data Platform

Om deze uitdaging aan te gaan, zette Mediahuis het Invenna Customer Data Platform (CDP) in. Dit platform integreert diverse databronnen en creëert een uniek 360-graden klantbeeld van elke individuele klant. Hiermee kan Mediahuis een nauwkeurige ‘journey orchestration’ implementeren, waardoor klantinteracties worden gepersonaliseerd en campagnes automatisch worden aangepast aan de voorkeuren en gedragingen van de klant.

Dankzij dit systeem herkennen de verschillende merken van Mediahuis nu klanten, volgen zij hun reacties op marketinguitingen één-op-één, en delen deze inzichten in realtime met andere afdelingen. De resultaten zijn tastbaar: inmiddels heeft het platform al 23 miljoen gepersonaliseerde klantinteracties mogelijk gemaakt.

Datagedreven engagement en maatschappelijke impact

Met de inzichten uit het Invenna Customer Data Platform kan Mediahuis beter inspelen op de behoeften van zijn klanten en daarnaast ook haar maatschappelijke missie versterken. Download de whitepaper om erachter te komen hoe datagedreven werken bijdraagt aan hun doelstelling: een positieve impact hebben op mens en maatschappij. Door een zogenaamd holistisch klantbeeld te creëren en gepersonaliseerde content te leveren, blijft Mediahuis relevant en waardevol voor een brede groep lezers.

Met deze journey orchestration zet Mediahuis een belangrijke stap in de transformatie van mediabedrijven naar datagedreven organisaties. Het laat zien dat een effectieve data-infrastructuur niet alleen marketing en klantbehoud versterkt, maar ook bijdraagt aan de missie van journalistieke organisaties om de maatschappij te informeren en te inspireren.

Download de 10 tips van Mediahuis

Om je bedrijfsdoelstellingen te kunnen vertalen naar resultaten, heb je technologie nodig die jouw klanten centraal stelt. Met de platformtechnologie van Invenna leveren wij oplossingen voor het ontsluiten, samenbrengen, toepassen en monitoren van klantdata binnen marketing, compliance en IT.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!