Je bekijkt een artikel van

Hoe maak je een merk verleidelijk? #adv

30 mei 2020, 06:44

Als je iemand vraagt waarom hij op schoenen van Nike loopt, is antwoord meestal iets als ‘ze zijn mooi, hebben een goede kwaliteit, lopen lekker’. Vreemd toch eigenlijk dat als je iemand vraagt waarom hij van een bepaald merk houdt dat hij vrij snel functionele eigenschappen noemt? Onderzoek toont aan dat hoewel we denken dat de keuze die we maken sterk afhankelijk is van eigenschappen en voordelen, het allemaal op één ding neerkomt: hoe voel ik me hierbij? Er bestaan 24 universele drijfveren die verantwoordelijk zijn voor gevoel en menselijk gedrag. Hoe beter een merk de drijfveren aanspreekt, hoe beter het merk voelt en hoe verleidelijker het merk is. Kortom het is tijd voor merkverleiding. Ga jij mensen verleiden met jouw merk? Schrijf je dan in nu voor de (online) Workshop Brand Appeal van 3 juni.

Schrijf je nu in!

NIMA is het Nederlands Instituut voor Marketing, een beroepsvereniging voor professionals in het marketingvak. We bieden marketeers de gelegenheid elkaar te ontmoeten en van elkaar te leren op verschillende niveaus: omdat ze in dezelfde specialisatie hebben, omdat ze in elkaars directe omgeving werken of omdat ze op een vergelijkbaar niveau functioneren. NIMA heeft een divers aanbod (bij-) scholing en opleiding via korte eigen marketingtrainingen en is bekend als het instituut waar je examen kunt afleggen op NIMA A-, B- of C-niveau. NIMA is aangesloten bij de European Marketing Confederation. Sluit je aan bij NIMA!

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!