Hoe je meer succes uit LinkedIn haalt

18 juni 2021, 10:30

Boekrecensie: Meer succes met Linkedin! door Corinne Keijzer

Corinne Keijzer schreef als gepokt en gemazeld LinkedIn-trainer een handzaam en enorm praktisch boek over gebruik van het het meest relevante social media-platform voor zakelijk gebruik. Recensent Eric van Arendonk beschouwt zich als een redelijke newby in het dagelijks gebruik ervan en was prettig verrast door de verschillende instapniveaus en heldere structuur.

Deze recensie is geschreven door Eric van Arendonk, Register Marketeer en adviseur voor marketing, strategie en managementvraagstukken bij Florpartners BV. Hij is ook medeauteur van ‘Neuromarketing’ en docent Marketing bij SRM.

Handleiding voor professionals wordt mij beloofd in de ondertitel. Nu ben ik zeker geen social media-, laat staan LinkedIn-professional. Ik weet namelijk zeker dat ik nog het nodige kan leren hierover. In de hoop dat het niet té ingewikkeld voor me zou zijn ben ik het met plezier gaan lezen. Mijn vrees verdween al snel. De uitleg over de mogelijkheden is niet te moeilijk en is inderdaad vooral een handleiding waarin zeer toegankelijk alle functionaliteit van LinkedIn worden uitgelegd.

Stap voor stap met duidelijke afbeeldingen leer je hoe je bepaalde functies kunt activeren. Even bekroop me de gedachte dat de titel ook ‘Linkedin voor dummies’ had kunnen zijn, maar dat zou onjuist zijn. Dit boek is met veel respect voor de gebruiker geschreven. Daardoor is het zeker voor de professional en niet voor een zogenaamde dummy. Je merkt duidelijk dat Corinne Keijzer, de auteur, gewend is trainingen over het onderwerp te geven. Ze kent de lezer en weet hoe deze denkt en handelt. Het boek bestaat al jaren en is nu volledig vernieuwd.

Het heeft mijn schroom voor het gebruik aanzienlijk verlaagd

Voor mij is het een goed boek die mijn schroom voor het gebruik van het medium aanzienlijk heeft verlaagd. Voor de ervaren gebruiker zitten er beslist ook genoeg tips in om het gebruik van LinkedIn verder te professionaliseren, al zullen zij waarschijnlijk een aantal hoofdstukken overslaan. Door de uitgebreide index hebben ze zo gevonden wat ze zoeken. Het boek bevat ook echt tips, wanneer iets wél en zeker ook wanneer iets niet te gebruiken. Bijvoorbeeld: indien je gevonden wilt worden is het niet slim om heel veel af te schermen, dan moet je jezelf laten zien. Hiervoor tref je volop tips aan.

Er zijn natuurlijk meer boeken over Linkedin geschreven, dit boek onderscheidt zich omdat het vanuit de gebruiker en daarnaast door een trainer is geschreven. Geschikt om de inhoud met het boek ernaast direct toe te passen. Zo haal je meer zakelijk succes uit het platform en word je vanzelf professioneler.

Meer succes met Linkedin!

Auteur: Corinne Keijzer

ISBN: 9789083096810

Uitgever: Digitalmoves

Druk: 3e druk

Trefwoorden: social media, Linkedin, Linkedinplatform, handleiding, social selling

In Nederland zijn ongeveer 130 mensen Register Marketeer. Een aantal van hen blogt (via Marketingfacts en NIMA.nl) over ontwikkelingen in marketing, events over strategische marketing en post ook recensies over marketingliteratuur. De titel NIMA Register Marketeer is een Europees kwaliteitskeurmerk voor topmarketeers. De titel is in 1992 in het leven geroepen en om gecertificeerd te kunnen worden als RM, met het bijbehorende recht de titel te mogen voeren, moet je als marketeer aan een aantal eisen voldoen. Ze zijn werkzaam op strategisch marketingniveau en moeten hun kennis en ervaring jaarlijks te actualiseren. Elke vijf jaar worden Register Marketeers opnieuw beoordeeld. Voor strategen in marketing zijn de officiële titel en de certificering van grote waarde. Zowel voor binnenlandse als buitenlandse bedrijven staat de titel Register Marketeer garant voor zeer brede en actuele kennis en ervaring op strategisch marketingniveau. Meer weten over NIMA Register Marketeers?

COMMUNITY
Categorie
Tags

1 Reactie

    Corinne Keijzer

    Superveel dank voor deze mooie recensie Erik, erg blij mee! En uiteraard tof te lezen dat het boek je schroom om LinkedIn te gebruiken verlaagd heeft


    21 juni 2021 om 09:23

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!