Hoe je marketing voor je museum bedrijft

Afgelopen zondag was ik in museum MORE. Ik sprak er met Museummaker Theo Meereboer.

7 oktober 2022, 13:45 2005 x gelezen

Ik zag prachtige hyperrealistische kunst van Anya Janssen. De aanstichter van dit bezoek was Museummaker Theo Meereboer, die ik sprak voor mijn nieuwste podcast.Wie wat langer in de wereld van tv en media rondloopt is hem vast wel eens tegengekomen. Theo Meereboer is een duizendpoot die steeds weer nieuwe keuzes maakte. Hij werkte bij 2MB, Ivo Niehe, René Stokvis, Sanoma en Tinker en ging van journalistiek, copywriting, artdirection en hoofdredactie naar zijn huidige titel Museummaker. Die naam viel me meteen op, want je kan hem wereldwijd gebruiken.

Museummaker en mjoesiejummeeker.

Het blijkt dat Theo ook zeer bewust met naamgeving omgaat. Zo redde hij een museum van de ondergang door een bord met ‘MUSEUM’ bovenop te plaatsen (ja, zo simpel kan het dus zijn). Theo kan enorm veel vertellen over de wereld van musea. Wat is nou het doel van een museum? Hoe trek je publiek? Het gaat natuurlijk om identiteit en communicatie, de onderwerpen waar wij marketingmensen dagelijks mee te maken hebben. Maar hoe werkt het dan met de dynamiek van een gebouw vol met oude spullen? Daar heeft Theo het antwoord op. Ook deelt hij zijn favoriete musea met je. Als je deze podcast geluisterd hebt dan beloof ik je, heb je meteen zin om naar een museum te gaan.

SHOWNOTES

Floris Hülsmann
Naamexpert bij Namarama

Naamexpert, copywriter en schrijver van het boek 'Maak je naam onvergetelijk'. Presenteert de marketing-podcast De Namarama Show.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!