Hoe blijf je relevant als marketeer? #spon

Hoe blijf je relevant als marketeer? #spon

Werk verandert continu en dat vraagt om de juiste kennis en skills. Hoe blijf je als markteer relevant? “Jezelf ontwikkelen hoeft niet altijd via een training of opleiding, maar kan ook door podcasts luisteren, blogs lezen, webinars te volgen etc.” Toch kan Beeckestijn Business School alumnus Brendan Dekker het wel aanraden: “Voordeel van een opleiding is de interactie met klasgenoten en de uitstekende begeleiding en colleges door docenten uit het vakgebied.” In dit artikel ontdek je welke kennis en skills voor jou belangrijk zijn. 

Mede door COVID-19 gaan de ontwikkelingen sneller dan ooit. Daardoor veranderen ook de kennis, skills en attitude die nodig zijn om waardevol te zijn voor werk- en opdrachtgevers sneller dan ooit. Er zijn vele kansen maar de vraag verschuift wel.

Kennis

Kennis verouderd snel: “What got you here, won’t get you there.” De basis kennis die elke marketeer zou moeten hebben:

  • Digital marketing kanalen
  • ​Journey & waarde proposities
  • Tech & tools
  • CX & UX
  • Data

“Ik werk al lang in de communicatie en doe veel dingen op basis van mijn ervaring en gevoel. De ontwikkelingen gaan steeds sneller en online is veel belangrijker geworden. Ik wilde mijn basis op het online vlak verstevigen en ben gaan Googlen naar een geschikte opleiding. Zo ben ik bij Beeckestijn terechtgekomen.”- Alumnus opleiding Online Communicatie Strategie & Leiderschap Bianca van Overveld.

Skills

Top 10 skills die passen bij de moderne (online marketeer):

  • Strategisch denken
  • Analytisch denken
  • Customer experience gedreven
  • Samenwerken
  • ROI, kpi gedreven en een financiële mindset
  • Nieuwsgierigheid & leergierigheid
  • Creativiteit
  • Merk denken
  • Flexibel
  • Durven falen

Attitude

Binnen marketing (en vele andere vakgebieden) kan je onderscheid maken tussen de attitude/ houding van doeners en praters. Waar praters vaak excuses heeft en druk is met overleggen, durft een doener te falen. Doeners zullen in een meeting minder snel het woord nemen, maar denk wel in oplossingen en gaat vervolgens zelf aan de slag met creatie en optimalisaties. Wat ben jij? Een doener of prater?

Ontwikkel jezelf

Een opleiding helpt je relevant te blijven. Het volgen van een opleiding of training geeft je direct meer kennis en inspiratie. Bij Beeckestijn Business School leer je van 100% vakexperts. Daarbij bouw je een waardevol netwerk op dat naast de vakexperts ook bestaat uit je groepsgenoten.

ZZP-er of even in-between-jobs? Die foto van jou met het diploma gaat straks heel hard op social. Zo hebben de opleidingen die Beeckestijn alumnus Madhu heeft gevolgd, bijgedragen aan het opstarten van haar eigen bedrijf: “Ik help anderen hun zichtbaarheid online en offline te vergroten. Door de post-master opleiding Digital Marketing Strategie & Leiderschap heb ik geleerd welke tools en channels ik het beste voor mijn bedrijf en klanten in kan zetten.”

Maak impact in je werk

Na de opleiding heeft je werkgever meer kennis in huis en is het minder afhankelijk van bureaus of externen. Hierdoor betaalt een opleiding zichzelf terug. Daarbij ben jij een blijere medewerker, je werkgever heeft immers geïnvesteerd in je. En het belangrijkste voordeel voor je werkgever is dat je je opleiding verlaat met een praktisch plan. Dit is getoetst door professionals en heeft directe impact op jullie business. Het levert bijvoorbeeld meer leads op, betere customer journeys, scherpere data inzichten of een visie op nieuwe markten en kanalen.

Fedosja van der Lee (alumnus Customer Experience Strategie & Organisatie) won met haar actieplan de prijs CX professional 2021. “Bij Perplex Digital werken we voor veel verschillende klanten. Ik ben gaan onderzoeken hoe wij ervoor kunnen zorgen dat onze klanten, nu en in de toekomst, blijven kiezen voor Perplex als strategisch digitaal partner. De strategie die ik in mijn plan heb uitgewerkt richt zich op het versterken van de merkbeleving, het toevoegen van processen in de samenwerking en het verankeren van de relatie met onze klanten. Het plan heeft mij vernieuwde inzichten gegeven over onze klantbeleving. 

In korte tijd up-to-date

Door de inzet van vakexperts is de stof in de colleges zeer actueel. Ze vinden het leuk om hun passie en kennis te delen, maar de volgende dag staan ze weer met de voeten in de klei. Je verlaat de opleiding helemaal up-to-date en met gegarandeerd veel nieuwe kennis en inzichten! De stof wordt aangepast o.b.v. de groep en heeft daardoor meer of minder focus op b2c, b2b of de publieke sector.
Natuurlijk heb je het druk en moet je schipperen met je tijd. Daarom zijn de opleidingen van Beeckestijn goed te combineren met je werk- en privé leven. Je kan kiezen voor een avond- of dagopleiding op een locatie die bij je past. Je rondt de opleiding af in 6 tot 12 dagdelen.
Werk verandert continu en dat vraagt om de juiste kennis en skills. Hoe blijf je als markteer relevant? “Jezelf ontwikkelen hoeft niet altijd via een training of opleiding, maar kan ook door podcasts luisteren, blogs lezen, webinars te volgen etc.” Toch kan Beeckestijn Business School alumnus Brendan Dekker het wel aanraden: “Voordeel van een opleiding is de interactie met klasgenoten en de uitstekende begeleiding en colleges door docenten uit het vakgebied.” 

Ontvang gratis opleidingsadvies o.b.v. jouw LinkedIn profiel

Met een opleiding van Beeckestijn Business School ben je binnen 4 maanden weer up-to-date. Benieuwd welke opleiding of training bij jou past? Ontvang gratis en vrijblijvend opleidingsadvies o.b.v. jouw LinkedIn profiel.

Ontdek de volgende stap in jouw carrière


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.