Over het algemeen is bijna 50 procent van de millennials niet zo te spreken over de kwaliteit van contentmarketing. Zij denken er dan ook niet over om dit met hun vrienden te sharen. Dat blijkt uit een onderzoek van Yahoo en Tumblr in samenwerking met Razorfish en Digitas. Hiervoor werden meer dan 60 studies doorgenomen en interviews gehouden met meer dan 15.000 jongeren tussen de 18 en 34 jaar. Daaruit komen allemaal bruikbare tips voor merken.
1. Multiplatformaanpak
Ten eerste doen marketeers er verstandig aan om een multi-platform strategy te volgen. Ze zitten namelijk overal, die millennials.
2. Houdt rekening met de waarden van millennials en wat zij verwachten van content
De volgende waarden zijn belangrijk: echtheid, diversiteit, zelfacceptatie, creativiteit, ondernemerschap, positiviteit en plezier. Dat bepaalt mede wat zij interessante content vinden en wat niet.
3. Aan welke voorwaarden moet branded content voldoen?
Het mag menig advertising-hater verbazen, maar millennials hebben er blijkbaar geen enkel probleem mee om branded content te delen met anderen als die relevant is voor hen. Het moet dan wel voldoen aan de volgende voorwaarden.
4. De 5 principes waarmee je verder nog rekening moet houden
- Be native, not deceptive: maak relevante, integere content die past binnen de context.
- Laat zien waar je voor staat en wie je bent en evolueer mee met de tijd. Millennials houden van merken met ballen en karakter.
- Probeer emotie op te wekken. Humor is de meest bekeken en gedeelde vorm.
- Do not judge!
- Gebruik alle verschillende formats, zoals video, images, gifs en tekst, om aan te sluiten bij de belevingswereld van de millennials.
5. Gebruik succesvolle creatieve technieken
Het onderzoek laat nog 6 creatieve technieken zien die je kunt gebruiken millennials beter te bereiken, zoals: help ze te ontsnappen, voedt de creativiteit, gebruik pop culture, help ze te slagen in hun leven en - nummer 6 - help ze te ontdekken.
Veel succes ermee! Meer tips vind je in het rapport van het onderzoek, 'Content Marketing: Best Practices Among Millennials'.