Het einde van de simpele banner?

Het einde van de simpele banner?

Als je het nieuws van de afgelopen dagen mag geloven is het einde van de simpele animated banner (bijna) in zicht. IGN.com maakte vorige week bekend te stoppen met banners ads en zich te gaan richten op “sight-sound-motion ads that employ newer technologies”, zo was te lezen bij Forbes. Het besluit is mede ingegeven door het hoge percentage breedbandgebruikers bij populaire gaming en entertainment sites. Daarnaast publiceerde Doubleclick deze maand de Best Practices for Optimizing Web Advertising Effectiveness (pdf). In de paper worden een 10-tal tips gegeven, waaronder op nummer 7 de tip om rich media en video ads te gebruiken aangezien deze een hoger clickratio genereren.

Eerlijk gezegd denk ik dat het geheel weleens een tijdelijke opleving kan zijn. Banner blindness zal blijven bestaan, alleen is men door rich media en video tijdelijk ‘iets minder blind’ geworden voor die bannerformats. Als rich media en video ads gemeengoed zijn geworden, zijn we weer terug bij af. Maar dat moet je zeker niet tegenhouden te profiteren van deze tijdelijke opleving!


Delen



Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • ...is het einde van de simpele animated banner (bijna) ten einde..

    dit lijkt mij een gevalletje min maal min is plus

    geplaatst op
  • Thanks. Ik heb het aangepast. 't was gisteravond iets te laat bij invoer van de posting ;-)

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.