Helft consumenten verandert van merk na raadpleging websites

Helft consumenten verandert van merk na raadpleging websites
, Reddion
@alexstil

Consumenten hebben veel vertrouwen in de informatie die zij over producten vinden op websites. Bovendien veranderen veel consumenten van merk nadat zij er online informatie over hebben ingewonnen. Dit blijkt uit onderzoek van het Britse Henley Centre in opdracht van AOL UK.

Bijna de helft van de respondenten gaf aan na raadpleging van merk te veranderen, hoewel zij van tevoren in hun hoofd hadden welk merk ze wilden kopen. Dit koopgedrag deed zich vooral voor bij consumenten die naar eigen zeggen het meest merktrouw waren. Blijkbaar verandert het gedrag van consumenten als ze online zijn. Ze proberen eerder iets nieuws uit en dat gaat ten koste van hun oude, vertrouwde merk.

Zelfs als ze een merk al heel lang gebruiken en het als eigen beschouwen, veranderden veel ondervaagden hun keuze. Ruim de helft van de deelnemers zei een betere opinie over een merk te krijgen nadat ze er online informatie over gevonden hadden. 53% was een nieuw merk tegengekomen op het internet waar ze voordien nooit van gehoord hadden. 45% kocht een dergelijk nieuw merk ook daadwerkelijk, terwijl 43% het na het inwinnen van informatie juist niet kocht.

Bron: Marketing Week


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.