Helft adverteerders formuleert geen campagnedoelen

Helft adverteerders formuleert geen campagnedoelen

De helft van de Nederlandse adverteerders formuleert niet structureel meetbare campagnedoelstellingen. Dit blijkt uit onderzoek van MarketResponse in opdracht van bureau Hemels van der Hart Doublespace. Het onderzoek is gehouden onder de vijfhonderd grootste adverteerders in Nederland. Het reclamebureau blijkt in 94 procent van de gevallen geen rol te spelen bij het formuleren van doelstellingen. Ook worden negen van de tien bureaus niet afgerekend op het behalen van doelstellingen.

Meest voorkomende doelstelling bij adverteerders is omzetverhoging en toename van de verkoop (43%), gevolgd door toename van merkbekendheid en/of naamsbekendheid (39%). Op de derde plek staat respons op een campagne, actie, advertentie of reclame.
Volgens de ondervraagde adverteerders leent tv zich het beste voor het formuleren van meetbare doelstellingen (41%). Radio volgt met 32% en direct mail met 25%. Online media scoren maar enkele procenten. Bijna vier op de tien adverteerders die meetbare doelstellingen vastleggen, geven aan dat ze geen onderscheid maken in doelstellingen voor verschillende mediumtypen.

Bron: Incentive


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.