Heineken opent concept store in Parijs
Bierbrouwer Heineken wil de Fransen overtuigen bier te gaan drinken. Als eerste stap heeft Heineken aan de Champs-Elys?es in Parijs een concept store geopend die een bar, winkel, restaurant en lounge combineert.
Heineken wacht een zware taak in het hol van de leeuw.
Minder dan een kwart van de Fransen drinkt een keer in de week een biertje, en bijna de helft van de Fransen geeft zelfs aan nog nooit een biertje te hebben gedronken. Om de Fransen toch aan het bier te krijgen presenteert Heineken het product als een specialiteit, in een ruimte die geen gewone bar is, maar “Culture Biere” is gedoopt. Een tapbiertje in de “Culture Biere” zal 3 euro gaan kosten.
Blijkbaar acht Heineken fysieke aanwezigheid onder directe eigen aansturing onontbeerlijk om het Franse roer om te gooien. Zou de honcho ook overwaaien naar de “Culture Biere”?
Bron: Retailnews