Habbo gaat crossmedia

25 november 2005, 09:54

Het virtuele spel Habbo Hotel, dat in Nederland door de Telegraaf Tijdschriften Groep (TTG) is opgezet samen met het Finse Sulake Labs, wil uitbreiden naar andere media. Daarbij wordt gedacht aan televisie, radio en tijdschriften. Dat vertelde Christian Batist van Habbo woensdag op het Jaarcongres TV en Internet in Bussum (via: Emerce).

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

4 Reacties

    Eric Klaassen

    Crossmedia geen hype meer maar aan de orde van de dag?


    25 november 2005 om 10:44
    venturo

    Het concept Habbo kan je wel extralpoleren naar andere media maar niet het succes.


    25 november 2005 om 11:09
    David

    Wat dacht je van Habbo evenementen, Habbo cafe’s, Habbo vakanties en Habbo dating. Geloof best dat het zou kunnen


    25 november 2005 om 11:59
    venturo

    Ik denk het niet, Habbo is een echt monomediaal spel. There is no storytelling. Breng het naar een mobiele telefoon, PSP of X-box dat kan. Maar op RTV en print heeft het volgens mij niks te zoeken.


    25 november 2005 om 14:21

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!